Kształtowanie detalu budowlanego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1010-AC000-I0P-0430 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Kształtowanie detalu budowlanego |
Jednostka: | Wydział Architektury |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
3.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | polski |
Pełny opis: |
Cel przedmiotu: Przekazanie potrzebnej wiedzy i wyćwiczenie umiejętności samodzielnego rozwiązywania problemów technicznych w ramach projektu architektoniczno-budowlanego oraz umiejętności wykonania dokumentacji architektoniczno – budowlanej. Ogólny opis przedmiotu: Cel przedmiotu realizowany jest poprzez wykłady(15godz.) i wykonanie zadań projektowych w ramach ćwiczeń (2 godz. tygodniowo). Wykłady są ilustrowane rysunkami, fotografiami i filmami z użyciem do prezentacji techniki komputerowej. Zadanie ćwiczeniowe w sem. IV jest podsumowaniem wiedzy i umiejętności zdobytych w poprzednich semestrach. Polega ono na wykonaniu dokumentacji technicznej projektu architektoniczno-budowlanego na podstawie własnego projektu koncepcyjnego obiektu kubaturowego (domek jednorodzinny lub obiekt małej użyteczności publicznej) wykonywanego na sem.III i IV w ramach przedmiotu Projektowanie Architektoniczne. Po IV semestrze przewidziany jest egzamin z przedmiotu Budownictwo i Materiałoznawstwo. Egzamin podsumowuje wiedzę i umiejętności zdobyte podczas czterosemestralnego cyklu. Tematyka zajęć Zadania w sem. IV są podsumowaniem wiedzy i umiejętności zdobytych w poprzednich semestrach i polegają na praktycznym ich zastosowaniu przy rozwiązywaniu problemów techniczno-budowlanych w projektach kursowych wykonywanych przez studentów. Zadania obejmują wykonanie fragmentów dokumentacji technicznej zawierających rozwiązania wybranych elementów własnych (wykonywanych przez studenta) projektów koncepcyjnych: 1. obiektu kubaturowego (mała użyteczność) wykonywanego na sem. III w ramach Projektowania Architektonicznego. 2. domu jednorodzinnego wykonywanego na sem.IV w ramach Projektowania Architektonicznego. Zakres poszczególnych zadań określa indywidualnie dla każdego studenta prowadzący ćwiczenia. Każde z zadań ma być wykonane w formie zgodnej z wymaganiami stawianymi dokumentacji technicznej (wg DZ.U nr 120/2003 poz.1133 - Rozporządzenie Min. Infrastruktury w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego) Po wstępnych obowiązkowych zajęciach seminaryjnych praca opierać się ma głównie na samodzielnym wykonywaniu dokumentacji i konsultacjach na korektach. (Oznaczenia graficzne, wymiarowanie, opisywanie wg odpowiednich norm - m.in. - PN-B-01025:2004, PN-B-01030:2000, PN-B-01029:2000) MINIMALNY ZAKRES OPRACOWANIA: Zadania 2. i 3. Muszą odpowiadać poniższym warunkom: • Zawierać stronę tytułową wraz ze spisem zawartości • rysunki odbite na papierze kserograficznie lub wydruki komputerowe - złożone prawidłowo do formatu A4 • całość spięta (ewentualnie w teczce). ZADANIE 1 – koordynacja wymiarowa (powtórzenie) – zakres zgodnie z wymaganiami prowadzącego ćwiczenia ZADANIE 2 - (minimum 2 korekty indywidualne) • strona tytułowa wraz ze spisem zawartości • opis techniczny wg podanego wzoru • rzuty: parteru, piwnic (jeżeli występują), piętra, dachu (uproszczone) 1:100 • 2 przekroje – miejsca przekrojów uzgodnione z prowadzącym (-cą) 1:100, 1:50 • 3 detale architektoniczno-budowlane – wskazane przez prowadzącego (- cą) 1:5 ZADANIE 3 - (minimum 2 korekty indywidualne) • strona tytułowa wraz ze spisem zawartości • rzut parteru (uproszczony) 1:100 • 1 przekrój - miejsce przekroju uzgodnione z prowadzącym (-cą) 1:50 • 2/3 detale architektoniczno-budowlane – wskazane przez prowadzącego (- cą) 1:5 Egzamin Po IV semestrze przewidziany jest egzamin z przedmiotu Budownictwo i Materiałoznawstwo, do którego mogą przystąpić studenci, którzy zaliczyli ćwiczenia na czterech semestrach. Egzamin ma formę rysunkową i ma na celu sprawdzenie praktycznej umiejętności rozwiązywania problemów technicznych w projekcie architektoniczno-budowlanym. Na podstawie danego schematu budynku jednorodzinnego wykonywane są przekroje i detale z opisami materiałów, warstw, elementów. Podstawą do oceny jest wykonana praca rysunkowa. W przypadkach wątpliwych przewidziana jest obrona ustna. Metody nauczania, formy prowadzenia zajęć: Wykłady są ilustrowane rysunkami, fotografiami i filmami z użyciem do prezentacji techniki komputerowej. Podkreślona jest interrelacja między rozwiązaniami technologicznymi i efektami architektonicznymi oraz metody wykonywania dokumentacji architektoniczno-budowlanej. Na ćwiczeniach praca studentów polega na wykonaniu dokumentacji technicznej projektu architektoniczno-budowlanego na podstawie własnego projektu koncepcyjnego obiektu kubaturowego (domek jednorodzinny lub obiekt małej użyteczności publicznej) wykonywanego na sem.III i IV w ramach przedmiotu Projektowanie Architektoniczne. Na ćwiczeniach typu seminaryjnego jest omówienie ogólne zadań, następnie ze względu na to, że projekty studentów są różne, prowadzący omawiają szczegóły indywidualnie z każdym studentem. Zadania są wykonywane przez studentów samodzielnie w domu a następnie korygowane są na korektach indywidualnych. Zadanie 3. jest próbą zintegrowania projektowania architektonicznego z decyzjami konstrukcyjno materiałowymi podejmowanymi równolegle, co jest charakterystyczne dla realnej pracy zawodowej w biurach projektów. Ocena semestralna (łączna) jest uwarunkowana zaliczeniem wszystkich zadań rysunkowych i zdaniem egzaminu. |
Literatura: |
Literatura Literatura podstawowa: • Budownictwo Ogólne – praca zbiorowa, Tom 1. Materiały i wyroby budowlane, Arkady 2005 Tom 2. Fizyka Budowli |
Efekty uczenia się: |
Efekty kształcenia numer efektu / obszar opis efektu odniesienie do efektów kształcenia w obszarze wiedza Architektura 1B4 W_01 Ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów – dotyczącą rozwiązań technologiczno-materiałowych elementów budynku w nawiązaniu do koncepcyjnych założeń projektu architektonicznego . T1A_W04+++ 1B4 W_02 Zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów - dotyczące detalicznych rozwiązań ustrojów i elementów budynku i metod ich odpowiedniej prezentacji. InżA_W05+++ umiejętności 1B4 U_01 Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie - samodzielne przygotowywanie się do merytorycznego wykonania zadań ćwiczeniowych na bazie podstawowych informacji z wykładów i ćwiczeń. T1A_U01++ 1B4 U_02 Potrafi – przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich – dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne - efekty architektoniczne i funkcjonalne rozwiązań technologiczno – materiałowych poszczególnych elementów budynku. T1A_U02 1B4 U_03 Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów - umiejętność merytorycznego rozwiązywania pod względem technologicznym i materiałowym poszczególnych ustrojów i elementów budynku w nawiązaniu do koncepcyjnego projektu architektonicznego. T1A_U14++ 1B4 U_04 Potrafi – zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować prosty obiekt, system lub proces , typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi. - umiejętność wykonywania dokumentacji architektoniczno - budowlanej dotyczącej ustrojów i elementów budynku w odpowiednich skalach, umiejętność wymiarowania, opisywania, rozwiązywania detali itp. w nawiązaniu do koncepcyjnego projektu architektonicznego. T1A_U16+++ kompetencje społeczne 1B4 KS_01 Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób T1A_K01+ |
Zajęcia w cyklu "rok akademicki 2020/2021 - sem. letni" (zakończony)
Okres: | 2021-02-20 - 2021-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marek Kołłątaj | |
Prowadzący grup: | Ewelina Gawell, Jerzy Górski, Marek Kołłątaj, Elżbieta Krupińska-Skoczek, Anna Nowak, Piotr Pachowski, Anna Tofiluk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "rok akademicki 2019/2020 - sem. letni" (zakończony)
Okres: | 2020-02-22 - 2020-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jerzy Górski | |
Prowadzący grup: | Jerzy Górski, Marek Kołłątaj, Elżbieta Krupińska-Skoczek, Hubert Markowski, Anna Nowak, Piotr Pachowski, Anna Stefańska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "rok akademicki 2018/2019 - sem. letni" (zakończony)
Okres: | 2019-02-18 - 2019-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jerzy Górski | |
Prowadzący grup: | Jerzy Górski, Marek Kołłątaj, Elżbieta Krupińska-Skoczek, Hubert Markowski, Anna Nowak, Piotr Pachowski, Joanna Pietrzak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "rok akademicki 2017/2018 - sem. letni" (zakończony)
Okres: | 2018-02-19 - 2018-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jerzy Górski | |
Prowadzący grup: | Ewelina Gawell, Jerzy Górski, Marek Kołłątaj, Elżbieta Krupińska-Skoczek, Andrzej Malesa, Hubert Markowski, Anna Nowak, Piotr Pachowski, Joanna Pietrzak, Anna Stefańska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Zajęcia w cyklu "rok akademicki 2016/2017 - sem. letni" (zakończony)
Okres: | 2017-02-20 - 2017-09-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jerzy Górski | |
Prowadzący grup: | Michał Gołębiewski, Jerzy Górski, Maciej Janowicz, Hanna Karpińska, Marek Kołłątaj, Elżbieta Krupińska-Skoczek, Andrzej Malesa, Hubert Markowski, Anna Nowak, Piotr Pachowski, Joanna Pietrzak, Wiesław Rokicki, Anna Tofiluk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Warszawska.