Techniki renderingu i animacja komputerowa
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 103A-INIMU-MSP-TRAK |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Techniki renderingu i animacja komputerowa |
Jednostka: | Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych |
Grupy: |
( Przedmioty techniczne )---EITI ( Przedmioty zaawansowane techniczne )--mgr.-EITI ( Przetwarzanie multimediów )-Informatyka w multimediach-mgr.-EITI |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Jednostka decyzyjna: | 103000 - Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych |
Kod wydziałowy: | TRAK |
Numer wersji: | 1 |
Skrócony opis: |
Przedmiot poświęcony jest problematyce renderowania obrazów dla potrzeb animacji komputerowej. W czasie trwania wykładów przedstawione zostanie w jaki sposób działają współczesne renderery, jakie algorytmy są wykorzystywane w celu symulacji efektów wizualnych oraz przyspieszania całego procesu. Dodatkowo uwzględnione zostaną techniki dotyczące animacji komputerowej – w jaki sposób obecnie tworzona jest animacja komputerowa – od momentu szkiców koncepcyjnych do końcowego efektu. Wykładowi towarzyszą zajęcia laboratoryjne podczas których studenci tworzą animację – od podstawowych zagadnień ruchu, poprzez rigging, animację postaci do ostatecznego renderingu. W skład przedmiotu wchodzi również projekt, podczas którego uczestnicy mają za zadanie zaimplementować wybraną technikę globalnego oświetlenia oraz porównać z rozwiązaniem komercyjnym. |
Pełny opis: |
Przedmiot poświęcony jest problematyce renderowania obrazów dla potrzeb animacji komputerowej oraz aspektom tworzenia samej animacji. W ramach kolejnych wykładów omawiane będą kolejne aspekty renderera oraz jego implementacji. Uczestnicy kursu dowiedzą się m.in. jak reprezentowane są materiały, które nakładane są na obiekty, w jaki sposób przyspieszyć działanie szukania przecięć, jak tworzyć cienie, reprezentować kamerę czy wreszcie uwzględnić globalne oświetlenie. Dodatkowo w ramach wykładu przedstawione zostaną aspekty tworzenia animacji – jak obecnie wygląda proces tworzenia animacji, czym jest rigging i animacja szkieletowa. Wykładowi towarzyszą seanse laboratoryjne, w trakcie których uczestnicy kursu realizują ćwiczenia przy komputerach pod kierunkiem prowadzącego. Ćwiczenia te mają na celu sprawdzenie i wykorzystanie w praktyce wiedzy nabytej na wykładach. W ramach przedmiotu realizowany będzie również projekt, w którego ramach uczestnicy będą tworzyć swój własny renderer oraz porównają jego własności z komercyjnym rozwiązaniem.
|
Literatura: |
Oprogramowanie:
Literatura:
|
Zajęcia w cyklu "rok akademicki 2023/2024 - sem. zimowy" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN LAB
WT WYK
ŚR LAB
LAB
CZ PT LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin, 42 miejsc
Projekt, 15 godzin, 42 miejsc
Wykład, 30 godzin, 42 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Łukasz Dąbała | |
Prowadzący grup: | Krzysztof Chabko, Michał Chwesiuk, Łukasz Dąbała | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena łączna | |
Jednostka realizująca: | 103200 - Instytut Informatyki |
Zajęcia w cyklu "rok akademicki 2022/2023 - sem. zimowy" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN LAB
LAB
WT WYK
ŚR LAB
LAB
CZ PT LAB
LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin, 42 miejsc
Projekt, 15 godzin, 42 miejsc
Wykład, 30 godzin, 42 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Łukasz Dąbała | |
Prowadzący grup: | Krzysztof Chabko, Michał Chwesiuk, Łukasz Dąbała | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena łączna | |
Jednostka realizująca: | 103200 - Instytut Informatyki |
Zajęcia w cyklu "rok akademicki 2021/2022 - sem. zimowy" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-22 |
Przejdź do planu
PN LAB
WT WYK
ŚR LAB
CZ PT LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin, 36 miejsc
Projekt, 15 godzin, 36 miejsc
Wykład, 30 godzin, 36 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Łukasz Dąbała | |
Prowadzący grup: | Michał Chwesiuk, Łukasz Dąbała | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena łączna | |
Jednostka realizująca: | 103200 - Instytut Informatyki |
Zajęcia w cyklu "rok akademicki 2020/2021 - sem. zimowy" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-19 |
Przejdź do planu
PN WYK
LAB
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin, 48 miejsc
Projekt, 15 godzin, 48 miejsc
Wykład, 30 godzin, 48 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Łukasz Dąbała | |
Prowadzący grup: | Łukasz Dąbała | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena łączna | |
Jednostka realizująca: | 103200 - Instytut Informatyki |
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Warszawska.