Wytwarzanie gier komputerowych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 103A-INIMU-MSP-WGK |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Wytwarzanie gier komputerowych |
Jednostka: | Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych |
Grupy: |
( Przedmioty techniczne )---EITI ( Przedmioty zaawansowane )-Inżynieria systemów informatycznych-mgr.-EITI ( Przedmioty zaawansowane techniczne )--mgr.-EITI ( Wytwarzanie systemów multimedialnych )-Informatyka w multimediach-mgr.-EITI |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Jednostka decyzyjna: | 103000 - Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych |
Kod wydziałowy: | WGK |
Numer wersji: | 1 |
Skrócony opis: |
Przedmiot poświęcony jest problematyce wytwarzania gier komputerowych przy wykorzystaniu nowoczesnych środowisk programistycznych, określanych często jako silniki gier. W skład każdego z takich środowisk wchodzi zwykle silnik właściwy, "wprawiający w ruch" zaprojektowany świat gry oraz zbiór różnorakich narzędzi, które wspomagają proces tworzenia tego świata. Na kolejnych jednostkach wykładowych omawiana jest budowa, używane algorytmy oraz narzędzia tworzące silnik gry na przykładzie nowoczesnego środowiska wytwarzania gier Unreal Engine 4 (UE4). Wykładowi towarzyszą seanse laboratoryjne, w trakcie których uczestnicy przedmiotu realizują ćwiczenia przy komputerach pod kierunkiem prowadzącego. W skład przedmiotu wchodzi również projekt, w ramach którego uczestnicy mają za zadanie wytworzenie prostej gry przy wykorzystaniu jednego silników dostępnych publicznie (preferencyjnie UE4). |
Pełny opis: |
Przedmiot poświęcony jest problematyce wytwarzania gier komputerowych przy wykorzystaniu nowoczesnych środowisk programistycznych, określanych często jako silniki gier. W skład każdego z takich środowisk wchodzi zwykle silnik właściwy, "wprawiający w ruch" zaprojektowany świat gry (w rozumieniu jego wizualizacji, zachodzących w nim interakcji fizycznych, zależności logicznych, itp.) oraz zbiór różnorakich narzędzi, które wspomagają proces tworzenia tego świata (różnego rodzaju edytory, interfejsy graficzne użytkownika, języki programowania). Na kolejnych jednostkach wykładowych omawiana jest budowa, używane algorytmy oraz narzędzia tworzące silnik gry na przykładzie nowoczesnego środowiska wytwarzania gier Unreal Engine 4 (UE4). Silnik ten jest dziś silnikiem wiodącym w przemyśle gier komputerowych i wykorzystywany jest przez wiele profesjonalnych studiów deweloperskich. Wykładowi towarzyszą seanse laboratoryjne, w trakcie których uczestnicy przedmiotu realizują ćwiczenia przy komputerach pod kierunkiem prowadzącego. Ćwiczenia te mają na celu sprawdzenie i wykorzystanie w praktyce wiedzy nabytej na wykładach. W skład przedmiotu wchodzi również projekt, w ramach którego uczestnicy mają za zadanie albo zaprojektowanie i zaimplementowanie własnego prostego silnika gry i następnie wykorzystanie go do utworzenia prostej gry, albo wytworzenie gry bardziej złożonej przy wykorzystaniu jednego silników dostępnych publicznie (w tym UE4).
|
Literatura: |
Oprogramowanie
Literatura
|
Zajęcia w cyklu "rok akademicki 2023/2024 - sem. zimowy" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-18 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
LAB
LAB
LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin, 52 miejsc
Projekt, 15 godzin, 52 miejsc
Wykład, 30 godzin, 52 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Martyn | |
Prowadzący grup: | Krzysztof Chabko, Michał Chwesiuk, Tomasz Martyn | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena łączna | |
Jednostka realizująca: | 103200 - Instytut Informatyki |
Zajęcia w cyklu "rok akademicki 2022/2023 - sem. zimowy" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
LAB
LAB
LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin, 52 miejsc
Projekt, 15 godzin, 52 miejsc
Wykład, 30 godzin, 52 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Martyn | |
Prowadzący grup: | Krzysztof Chabko, Michał Chwesiuk, Tomasz Martyn | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena łączna | |
Jednostka realizująca: | 103200 - Instytut Informatyki |
Zajęcia w cyklu "rok akademicki 2021/2022 - sem. zimowy" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-02-22 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
LAB
LAB
LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin, 36 miejsc
Projekt, 15 godzin, 36 miejsc
Wykład, 30 godzin, 36 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Martyn | |
Prowadzący grup: | Krzysztof Chabko, Michał Chwesiuk, Tomasz Martyn | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena łączna | |
Jednostka realizująca: | 103200 - Instytut Informatyki |
Zajęcia w cyklu "rok akademicki 2020/2021 - sem. zimowy" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-02-19 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LAB
LAB
CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 15 godzin, 36 miejsc
Projekt, 15 godzin, 36 miejsc
Wykład, 30 godzin, 36 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Martyn | |
Prowadzący grup: | Krzysztof Chabko, Michał Chwesiuk, Tomasz Martyn | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Ocena łączna | |
Jednostka realizująca: | 103200 - Instytut Informatyki |
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Warszawska.