Kod przedmiotu: |
103A-xxxxx-ISA-ESM |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(brak danych)
|
Nazwa przedmiotu: |
Small Business |
Jednostka: |
Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych |
Grupy: |
( Courses in English )--eng.-EITI
( Non-Technical Electives )--B.Sc.-EITI
( Przedmioty ekonomiczno-społeczne )--inż.-EITI
|
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS: - roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
- tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
- 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
- tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
- nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
zobacz reguły punktacji
|
Język prowadzenia: |
angielski
|
Jednostka decyzyjna: |
103000 - Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych
|
Kod wydziałowy: |
ESM
|
Numer wersji: |
1
|
Skrócony opis: |
Wykład przedstawia takie aspekty analizy możliwości uruchomienia własnej działalności gospodarczej jak: - opracowanie biznes planu zawierającego: plan marketingowy, plan finansowy, zagadnienia zasobów ludzkich, rozwoju produktu, dystrybucji, negocjacji biznesowych, aspektów związanych z jakością. Wszystkie wykłady wsparte są ćwiczeniami praktycznych umiejętności realizowanych indywidualnie oraz w grupach.
|
Pełny opis: |
(tylko po angielsku) The lecture is presenting such aspects of analysis the ability of starting with own commercial activity like:
- preparation of Business Plan including: Marketing Plan, Financial Plan, Human Resources, Product Development, Distribution, Business Negotiations, Quality Aspects.
All lectures are supported by practical exercises both performed individually and in groups.
Lecture contents
- Introduction to Business Plan (2h): mission statement, structure of the Business Plan, why to prepare Business Plan?
- Teambuilding (2h): exercises.
- Methods of diagnosis and building of business strategy (2h): SWOT
analysis, Five Forces of Porter, Benchmarking.
- Market Research and preparation of Marketing Plan (4h): practical
aspects of marketing, stages of preparation and execution of Marketing Plan, exercises.
- Product (2h): how to define product? Methods of product
development, product life-cycle.
- Product Development (2h): exercises about product development,
introducing of brainstorming methodology followed by focusing and selecting of new product idea.
- Financial Aspects (4h): financial statements, ratio analysis,
diagnosis of financial crisis. Building of Financial Plan.
- Financial Plan (2h): exercises.
- Distribution (2h): why to use specialized distribution channels?
Motivation and modification of distribution systems.
- Negotiations (2h): preparation of the negotiations, performing of
successful negotiations.
- Negotiations (2h): exercises.
- Quality Aspects (2h): quality vs. standard, costs of quality, TQM
(Total Quality Management).
- Formal Aspects of Company Registration (2h): registration in
municipal office, REGON, bank, Tax Office, Social Security Office - how? when? Costs?
|
Literatura: |
(tylko po angielsku) All lectures base on own materials prepared by lector.
|
Metody i kryteria oceniania: |
(tylko po angielsku) The final score depends of presence on lectures and activeness during exercises. Students are allowed to prepare also short (10-15 min.) presentations. Students can also write final test if they are not satisfied in proposed final score.
|