Politechnika Warszawska - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Small Business

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 103A-xxxxx-ISA-ESM
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Small Business
Jednostka: Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych
Grupy: ( Courses in English )--eng.-EITI
( Non-Technical Electives )--B.Sc.-EITI
( Przedmioty ekonomiczno-społeczne )--inż.-EITI
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Jednostka decyzyjna:

103000 - Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych

Kod wydziałowy:

ESM

Numer wersji:

1

Skrócony opis:

Wykład przedstawia takie aspekty analizy możliwości uruchomienia własnej działalności gospodarczej jak:
- opracowanie biznes planu zawierającego: plan marketingowy, plan finansowy, zagadnienia zasobów ludzkich, rozwoju produktu, dystrybucji, negocjacji biznesowych, aspektów związanych z jakością.
Wszystkie wykłady wsparte są ćwiczeniami praktycznych umiejętności realizowanych indywidualnie oraz w grupach.

Pełny opis: (tylko po angielsku)

The lecture is presenting such aspects of analysis the ability of
starting with own commercial activity like:

- preparation of Business Plan including: Marketing Plan, Financial Plan, Human Resources, Product Development, Distribution, Business
Negotiations, Quality Aspects.

All lectures are supported by practical exercises both performed
individually and in groups.


Lecture contents

  1. Introduction to Business Plan (2h): mission statement, structure of the Business Plan, why to prepare Business Plan?

  2. Teambuilding (2h): exercises.

  3. Methods of diagnosis and building of business strategy (2h): SWOT
    analysis, Five Forces of Porter, Benchmarking.

  4. Market Research and preparation of Marketing Plan (4h): practical
    aspects of marketing, stages of preparation and execution of Marketing
    Plan, exercises.

  5. Product (2h): how to define product? Methods of product
    development, product life-cycle.

  6. Product Development (2h): exercises about product development,
    introducing of brainstorming methodology followed by focusing and
    selecting of new product idea.

  7. Financial Aspects (4h): financial statements, ratio analysis,
    diagnosis of financial crisis. Building of Financial Plan.

  8. Financial Plan (2h): exercises.

  9. Distribution (2h): why to use specialized distribution channels?
    Motivation and modification of distribution systems.

  10. Negotiations (2h): preparation of the negotiations, performing of
    successful negotiations.

  11. Negotiations (2h): exercises.

  12. Quality Aspects (2h): quality vs. standard, costs of quality, TQM
    (Total Quality Management).

  13. Formal Aspects of Company Registration (2h): registration in
    municipal office, REGON, bank, Tax Office, Social Security Office -
    how? when? Costs?

Literatura: (tylko po angielsku)

All lectures base on own materials prepared by lector.

Metody i kryteria oceniania: (tylko po angielsku)

The final score depends of presence on lectures and activeness during exercises. Students are allowed to prepare also short (10-15 min.) presentations. Students can also write final test if they are not satisfied in proposed final score.

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Warszawska.
pl. Politechniki 1, 00-661 Warszawa tel: (22) 234 7211 https://pw.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-2 (2024-03-29)