Politechnika Warszawska - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Aplikacje multimedialne

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 103B-ETRTM-IWP-AMRM
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Aplikacje multimedialne
Jednostka: Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych
Grupy: ( Techniki i aplikacje multimedialne )-Radiokomunikacja i techniki multimedialne-inż. wi.-EITI
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Jednostka decyzyjna:

103000 - Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych

Kod wydziałowy:

AMRM

Numer wersji:

2

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z metodami tworzenia oprogramowania multimedialnego. Przedstawione zostaną podstawowe kategorie aplikacji multimedialnych oraz zasady ich projektowania. Omówione zostaną wybrane technologie wykorzystywane do tworzenia aplikacji multimedialnych oraz ich przykłady.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z metodami tworzenia oprogramowania multimedialnego. Przedstawione zostaną podstawowe kategorie aplikacji multimedialnych oraz zasady ich projektowania. Omówione zostaną wybrane technologie wykorzystywane do tworzenia aplikacji multimedialnych oraz ich przykłady.


Treść wykładu
Kategorie aplikacji multimedialnych. Komunikacja interpersonalna (mowa, obraz, tekst, wideo, telekonferencja, wideo serwer). Aplikacje interakcyjne (gry, programy edukacyjne, bazy wiedzy). Aplikacje widowiskowe (widowisko interakcyjne).

Projektowanie aplikacji. Interakcja. Interfejs użytkownika. Zasady projektowania elementów interakcyjnych.

Prezentacja danych multimedialnych. Wykorzystanie programowania obiektowego do manipulacji obrazami, tekstem, wideo.

Synchronizacja mediów. Transmisja danych w sieci. Aplikacje rozproszone.
Narzędzia i środowiska programowania aplikacji multimedialnych. Technologie programowania multimediów.

Biblioteki i komponenty języka Java do przetwarzania danych multimedialnych: Java Multimedia Framework (JMF), Java Advanced Imaging (JAI), Java3D.

Wybrane zastosowania oprogramowania multimedialnego.



Zakres laboratorium
Przedmiotem laboratorium jest implementacja aplikacji lub apletu w języku Java, wyrabiająca umiejętność samodzielnego projektowania i implementacji oprogramowania obiektowego, wykorzystująca możliwości bibliotek języka w aspekcie zastosowań multimedialnych.

Literatura:

    1. Bruce Eckel: "Thinking in Java", Helion, 2003

    2. Java Tutorial, http://java.sun.com/docs/books/tutorial

Zajęcia w cyklu "rok akademicki 2018/2019 - sem. zimowy" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-17
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 15 godzin, 30 miejsc więcej informacji
Projekt, 15 godzin, 30 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Tymon Rubel
Prowadzący grup: Tymon Rubel
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Ocena łączna
Jednostka realizująca:

103400 - Instytut Radioelektroniki i Technik Multimedialnych

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Warszawska.
pl. Politechniki 1, 00-661 Warszawa tel: (22) 234 7211 https://pw.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-03-18)