Politechnika Warszawska - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Komputerowe metody identyfikacji

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1102-AR000-MSP-KMIDE
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Komputerowe metody identyfikacji
Jednostka: Instytut Technik Wytwarzania
Grupy: Przedmioty wspólne dla sem.2, AiRPP, st. stacjonarne II stopnia
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest przekazanie informacji o metodach identyfikacji obiektów dynamicznych, tworzenia ich modeli matematycznych oraz symulacji komputerowych.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest przekazanie informacji o metodach identyfikacji obiektów dynamicznych, tworzenia ich modeli matematycznych oraz symulacji komputerowych.

Literatura:

R. Lyons: Wprowadzenie do cyfrowego przetwarzania sygnałów, tł. z jęz. ang. Jan Zarzyc

R. Gessing: Podstawy automatyki. Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice 2001

A. Czemplik: Modele dynamiki układów fizycznych dla inżynierów: zasady i przykłady konstrukcji modeli dynamicznych obiektów automatyki. Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa 2008

Metody i kryteria oceniania:

Podstawą oceny jest Egzamin z części wykładowej oraz testy i sprawozdania wykonywane na zajęciach laboratoryjnych.

Zajęcia w cyklu "rok akademicki 2023/2024 - sem. letni" (w trakcie)

Okres: 2024-02-19 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Cezary Jasiński, Łukasz Morawiński
Prowadzący grup: Cezary Jasiński, Łukasz Morawiński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin
Pełny opis:

W semestrze letnim 2020/2021 zajęcia prowadzone są w trybie zdalnym z wykorzystaniem platformy MsTeams. Zaliczenie wykładu, realizowanego wg poniższej listy tematów, odbędzie się na podstawie wykonanego zadania problematycznego, którego „obronę” przewidziano w trakcie egzaminu w sesji egzaminacyjnej. Ocena z egzaminu w postaci punktowej w zakresie 0÷5 wystawiona będzie z dokładności do 0,1. Wszelkie niezbędne materiały będą dostarczane studentom za pośrednictwem MsTeams. Studenci powinni dodatkowo zapoznać się z wybranymi pozycjami wymienionej literatury.

• W1 – wstęp, model matematyczny

• W2 – pojęcie transmitancji, liczby zespolone

• W3 – podstawowe człony dynamiczne i ich charakterystyki

• W4 – omówienie modelu silnika prądu stałego

• W5 – tworzenie modelu silnika w oprogramowaniu Scilab/Xcos

• W6 – omówienie procesu zgrzewania tarciowego

• W7 – omówienie modelu matematycznego procesu zgrzewania

• W8 – konsultacje zadania zaliczeniowego

Zajęcia laboratoryjne również są prowadzone z wykorzystaniem MsTeams. Ocena z zajęć wystawiona będzie na podstawie wykonywanych zadań zaliczeniowych. Zadania realizowane będą głównie z wykorzystaniem Scilab/Xcos. Oceny punktowe w zakresie 0÷5 wystawiane będą z dokładnością do 0,1.

• L1 – zajęcia wstępne

• L2 – zapoznanie z Scilab/Xcos

• L3 – omówienie doświadczalnej zgrzewarki tarciowej

• L4 – wydanie zadania zaliczeniowego zL1 – analiza pracy wrzeciona

• L5 – analiza dostarczonych materiałów dotyczących zL1

• L6 – propozycje dotyczące opracowania zL1

• L7 – rozliczenie zadania zL1

• L8 – wydanie zadania zaliczeniowego zL2 – analiza pracy uchwytu próbki

• L9 – propozycje dotyczące opracowania zL2

• L10 – rozliczenie zL2

• L11 – zadanie zaliczeniowe zL12 – połączenie analiz zL1 i zL2

• L12 – wydanie zadania zaliczeniowego zL3 – analiza napędu posuwu

• L13 – propozycje dotyczące opracowania zL3

• L14 – konsultacje

• L15 – rozliczenie zajęć laboratoryjnych

Ocena końcowa z przedmiotu wystawiona będzie na podstawie średniej ocen z wykładu i laboratorium wg następującego kryterium, przy czym obydwie części muszą być zaliczone na ocenę minimum 3.0:

Średnia / Ocena końcowa

< 3,0 / 2

>= 3,0 & < 3,4 / 3

>= 3,4 & < 3,9 / 3,5

>= 3,9 & < 4,4 / 4

>= 4,4 & < 4,75 / 4,5

>= 4,75 / 5

Literatura:

[1] R. Lyons: Wprowadzenie do cyfrowego przetwarzania sygnałów, tł. z jęz. ang. Jan Zarzyc

[2] R. Gessing: Podstawy automatyki. Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice 2001

[3] A. Czemplik: Modele dynamiki układów fizycznych dla inżynierów: zasady i przykłady konstrukcji modeli dynamicznych obiektów automatyki. Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa 2008

[4] http://fcds.cs.put.poznan.pl/MyWeb/Praca/NI/scilab_1.pdf

[5] http://www.protasowicki.pl/files/Wprowadzenie_Do_Scilaba.pdf

[6] http://www.kam.pwr.edu.pl/images/Lab320/FirstStepXcos_v533.pdf

[7] A. Ambroziak: Zgrzewanie tarciowe materiałów o różnych właściwościach. Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej

[8] S. Smarzyński: Badania procesu technologicznego zgrzewania i kształtowania tarciowego rur. WU ATR Bydgoszcz

[9] R. Michalski, Z. Kamiński: Zgrzewanie tarciowe. Wydawnictwa Naukowo-Techniczne

Zajęcia w cyklu "rok akademicki 2022/2023 - sem. letni" (zakończony)

Okres: 2023-02-20 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Cezary Jasiński, Łukasz Morawiński
Prowadzący grup: Cezary Jasiński, Łukasz Morawiński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin
Pełny opis:

W semestrze letnim 2020/2021 zajęcia prowadzone są w trybie zdalnym z wykorzystaniem platformy MsTeams. Zaliczenie wykładu, realizowanego wg poniższej listy tematów, odbędzie się na podstawie wykonanego zadania problematycznego, którego „obronę” przewidziano w trakcie egzaminu w sesji egzaminacyjnej. Ocena z egzaminu w postaci punktowej w zakresie 0÷5 wystawiona będzie z dokładności do 0,1. Wszelkie niezbędne materiały będą dostarczane studentom za pośrednictwem MsTeams. Studenci powinni dodatkowo zapoznać się z wybranymi pozycjami wymienionej literatury.

• W1 – wstęp, model matematyczny

• W2 – pojęcie transmitancji, liczby zespolone

• W3 – podstawowe człony dynamiczne i ich charakterystyki

• W4 – omówienie modelu silnika prądu stałego

• W5 – tworzenie modelu silnika w oprogramowaniu Scilab/Xcos

• W6 – omówienie procesu zgrzewania tarciowego

• W7 – omówienie modelu matematycznego procesu zgrzewania

• W8 – konsultacje zadania zaliczeniowego

Zajęcia laboratoryjne również są prowadzone z wykorzystaniem MsTeams. Ocena z zajęć wystawiona będzie na podstawie wykonywanych zadań zaliczeniowych. Zadania realizowane będą głównie z wykorzystaniem Scilab/Xcos. Oceny punktowe w zakresie 0÷5 wystawiane będą z dokładnością do 0,1.

• L1 – zajęcia wstępne

• L2 – zapoznanie z Scilab/Xcos

• L3 – omówienie doświadczalnej zgrzewarki tarciowej

• L4 – wydanie zadania zaliczeniowego zL1 – analiza pracy wrzeciona

• L5 – analiza dostarczonych materiałów dotyczących zL1

• L6 – propozycje dotyczące opracowania zL1

• L7 – rozliczenie zadania zL1

• L8 – wydanie zadania zaliczeniowego zL2 – analiza pracy uchwytu próbki

• L9 – propozycje dotyczące opracowania zL2

• L10 – rozliczenie zL2

• L11 – zadanie zaliczeniowe zL12 – połączenie analiz zL1 i zL2

• L12 – wydanie zadania zaliczeniowego zL3 – analiza napędu posuwu

• L13 – propozycje dotyczące opracowania zL3

• L14 – konsultacje

• L15 – rozliczenie zajęć laboratoryjnych

Ocena końcowa z przedmiotu wystawiona będzie na podstawie średniej ocen z wykładu i laboratorium wg następującego kryterium, przy czym obydwie części muszą być zaliczone na ocenę minimum 3.0:

Średnia / Ocena końcowa

< 3,0 / 2

>= 3,0 & < 3,4 / 3

>= 3,4 & < 3,9 / 3,5

>= 3,9 & < 4,4 / 4

>= 4,4 & < 4,75 / 4,5

>= 4,75 / 5

Literatura:

[1] R. Lyons: Wprowadzenie do cyfrowego przetwarzania sygnałów, tł. z jęz. ang. Jan Zarzyc

[2] R. Gessing: Podstawy automatyki. Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice 2001

[3] A. Czemplik: Modele dynamiki układów fizycznych dla inżynierów: zasady i przykłady konstrukcji modeli dynamicznych obiektów automatyki. Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa 2008

[4] http://fcds.cs.put.poznan.pl/MyWeb/Praca/NI/scilab_1.pdf

[5] http://www.protasowicki.pl/files/Wprowadzenie_Do_Scilaba.pdf

[6] http://www.kam.pwr.edu.pl/images/Lab320/FirstStepXcos_v533.pdf

[7] A. Ambroziak: Zgrzewanie tarciowe materiałów o różnych właściwościach. Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej

[8] S. Smarzyński: Badania procesu technologicznego zgrzewania i kształtowania tarciowego rur. WU ATR Bydgoszcz

[9] R. Michalski, Z. Kamiński: Zgrzewanie tarciowe. Wydawnictwa Naukowo-Techniczne

Zajęcia w cyklu "rok akademicki 2021/2022 - sem. letni" (zakończony)

Okres: 2022-02-23 - 2022-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Cezary Jasiński, Łukasz Morawiński
Prowadzący grup: Cezary Jasiński, Łukasz Morawiński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin
Pełny opis:

W semestrze letnim 2020/2021 zajęcia prowadzone są w trybie zdalnym z wykorzystaniem platformy MsTeams. Zaliczenie wykładu, realizowanego wg poniższej listy tematów, odbędzie się na podstawie wykonanego zadania problematycznego, którego „obronę” przewidziano w trakcie egzaminu w sesji egzaminacyjnej. Ocena z egzaminu w postaci punktowej w zakresie 0÷5 wystawiona będzie z dokładności do 0,1. Wszelkie niezbędne materiały będą dostarczane studentom za pośrednictwem MsTeams. Studenci powinni dodatkowo zapoznać się z wybranymi pozycjami wymienionej literatury.

• W1 – wstęp, model matematyczny

• W2 – pojęcie transmitancji, liczby zespolone

• W3 – podstawowe człony dynamiczne i ich charakterystyki

• W4 – omówienie modelu silnika prądu stałego

• W5 – tworzenie modelu silnika w oprogramowaniu Scilab/Xcos

• W6 – omówienie procesu zgrzewania tarciowego

• W7 – omówienie modelu matematycznego procesu zgrzewania

• W8 – konsultacje zadania zaliczeniowego

Zajęcia laboratoryjne również są prowadzone z wykorzystaniem MsTeams. Ocena z zajęć wystawiona będzie na podstawie wykonywanych zadań zaliczeniowych. Zadania realizowane będą głównie z wykorzystaniem Scilab/Xcos. Oceny punktowe w zakresie 0÷5 wystawiane będą z dokładnością do 0,1.

• L1 – zajęcia wstępne

• L2 – zapoznanie z Scilab/Xcos

• L3 – omówienie doświadczalnej zgrzewarki tarciowej

• L4 – wydanie zadania zaliczeniowego zL1 – analiza pracy wrzeciona

• L5 – analiza dostarczonych materiałów dotyczących zL1

• L6 – propozycje dotyczące opracowania zL1

• L7 – rozliczenie zadania zL1

• L8 – wydanie zadania zaliczeniowego zL2 – analiza pracy uchwytu próbki

• L9 – propozycje dotyczące opracowania zL2

• L10 – rozliczenie zL2

• L11 – zadanie zaliczeniowe zL12 – połączenie analiz zL1 i zL2

• L12 – wydanie zadania zaliczeniowego zL3 – analiza napędu posuwu

• L13 – propozycje dotyczące opracowania zL3

• L14 – konsultacje

• L15 – rozliczenie zajęć laboratoryjnych

Ocena końcowa z przedmiotu wystawiona będzie na podstawie średniej ocen z wykładu i laboratorium wg następującego kryterium, przy czym obydwie części muszą być zaliczone na ocenę minimum 3.0:

Średnia / Ocena końcowa

< 3,0 / 2

>= 3,0 & < 3,4 / 3

>= 3,4 & < 3,9 / 3,5

>= 3,9 & < 4,4 / 4

>= 4,4 & < 4,75 / 4,5

>= 4,75 / 5

Literatura:

[1] R. Lyons: Wprowadzenie do cyfrowego przetwarzania sygnałów, tł. z jęz. ang. Jan Zarzyc

[2] R. Gessing: Podstawy automatyki. Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice 2001

[3] A. Czemplik: Modele dynamiki układów fizycznych dla inżynierów: zasady i przykłady konstrukcji modeli dynamicznych obiektów automatyki. Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa 2008

[4] http://fcds.cs.put.poznan.pl/MyWeb/Praca/NI/scilab_1.pdf

[5] http://www.protasowicki.pl/files/Wprowadzenie_Do_Scilaba.pdf

[6] http://www.kam.pwr.edu.pl/images/Lab320/FirstStepXcos_v533.pdf

[7] A. Ambroziak: Zgrzewanie tarciowe materiałów o różnych właściwościach. Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej

[8] S. Smarzyński: Badania procesu technologicznego zgrzewania i kształtowania tarciowego rur. WU ATR Bydgoszcz

[9] R. Michalski, Z. Kamiński: Zgrzewanie tarciowe. Wydawnictwa Naukowo-Techniczne

Zajęcia w cyklu "rok akademicki 2020/2021 - sem. letni" (zakończony)

Okres: 2021-02-20 - 2021-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Cezary Jasiński, Łukasz Morawiński
Prowadzący grup: Cezary Jasiński, Łukasz Morawiński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin
Pełny opis:

W semestrze letnim 2020/2021 zajęcia prowadzone są w trybie zdalnym z wykorzystaniem platformy MsTeams. Zaliczenie wykładu, realizowanego wg poniższej listy tematów, odbędzie się na podstawie wykonanego zadania problematycznego, którego „obronę” przewidziano w trakcie egzaminu w sesji egzaminacyjnej. Ocena z egzaminu w postaci punktowej w zakresie 0÷5 wystawiona będzie z dokładności do 0,1. Wszelkie niezbędne materiały będą dostarczane studentom za pośrednictwem MsTeams. Studenci powinni dodatkowo zapoznać się z wybranymi pozycjami wymienionej literatury.

• W1 – wstęp, model matematyczny

• W2 – pojęcie transmitancji, liczby zespolone

• W3 – podstawowe człony dynamiczne i ich charakterystyki

• W4 – omówienie modelu silnika prądu stałego

• W5 – tworzenie modelu silnika w oprogramowaniu Scilab/Xcos

• W6 – omówienie procesu zgrzewania tarciowego

• W7 – omówienie modelu matematycznego procesu zgrzewania

• W8 – konsultacje zadania zaliczeniowego

Zajęcia laboratoryjne również są prowadzone z wykorzystaniem MsTeams. Ocena z zajęć wystawiona będzie na podstawie wykonywanych zadań zaliczeniowych. Zadania realizowane będą głównie z wykorzystaniem Scilab/Xcos. Oceny punktowe w zakresie 0÷5 wystawiane będą z dokładnością do 0,1.

• L1 – zajęcia wstępne

• L2 – zapoznanie z Scilab/Xcos

• L3 – omówienie doświadczalnej zgrzewarki tarciowej

• L4 – wydanie zadania zaliczeniowego zL1 – analiza pracy wrzeciona

• L5 – analiza dostarczonych materiałów dotyczących zL1

• L6 – propozycje dotyczące opracowania zL1

• L7 – rozliczenie zadania zL1

• L8 – wydanie zadania zaliczeniowego zL2 – analiza pracy uchwytu próbki

• L9 – propozycje dotyczące opracowania zL2

• L10 – rozliczenie zL2

• L11 – zadanie zaliczeniowe zL12 – połączenie analiz zL1 i zL2

• L12 – wydanie zadania zaliczeniowego zL3 – analiza napędu posuwu

• L13 – propozycje dotyczące opracowania zL3

• L14 – konsultacje

• L15 – rozliczenie zajęć laboratoryjnych

Ocena końcowa z przedmiotu wystawiona będzie na podstawie średniej ocen z wykładu i laboratorium wg następującego kryterium, przy czym obydwie części muszą być zaliczone na ocenę minimum 3.0:

Średnia / Ocena końcowa

< 3,0 / 2

>= 3,0 & < 3,4 / 3

>= 3,4 & < 3,9 / 3,5

>= 3,9 & < 4,4 / 4

>= 4,4 & < 4,75 / 4,5

>= 4,75 / 5

Literatura:

[1] R. Lyons: Wprowadzenie do cyfrowego przetwarzania sygnałów, tł. z jęz. ang. Jan Zarzyc

[2] R. Gessing: Podstawy automatyki. Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice 2001

[3] A. Czemplik: Modele dynamiki układów fizycznych dla inżynierów: zasady i przykłady konstrukcji modeli dynamicznych obiektów automatyki. Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa 2008

[4] http://fcds.cs.put.poznan.pl/MyWeb/Praca/NI/scilab_1.pdf

[5] http://www.protasowicki.pl/files/Wprowadzenie_Do_Scilaba.pdf

[6] http://www.kam.pwr.edu.pl/images/Lab320/FirstStepXcos_v533.pdf

[7] A. Ambroziak: Zgrzewanie tarciowe materiałów o różnych właściwościach. Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej

[8] S. Smarzyński: Badania procesu technologicznego zgrzewania i kształtowania tarciowego rur. WU ATR Bydgoszcz

[9] R. Michalski, Z. Kamiński: Zgrzewanie tarciowe. Wydawnictwa Naukowo-Techniczne

Zajęcia w cyklu "rok akademicki 2019/2020 - sem. letni" (zakończony)

Okres: 2020-02-22 - 2020-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Cezary Jasiński, Łukasz Morawiński
Prowadzący grup: Cezary Jasiński, Łukasz Morawiński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin
Pełny opis:

KMIDE-W

W związku ze wstrzymaniem zajęć na Politechnice Warszawskiej do dnia 14.04.2020, zajęcia wykładowe będą prowadzone zdalnie. Poniżej przedstawiono informacje dotyczące formy prowadzenia zajęć.

Na trzech wykładach przed okresem wstrzymania zajęć dydaktycznych omówiono zagadnienie tworzenia modeli matematycznych. Na tej podstawie zostało wydane zadanie problemowe dotyczące modelowania bilansu cieplnego, które należy wykonać w ramach e-learningu. W celu uzupełnienia wiedzy przekazana została literatura w formie książek:

1) Andrzej Ambroziak, „Zgrzewanie tarciowe materiałów o różnych właściwościach”

2) Ryszard Michalski, Zbigniew Kamiński, „Zgrzewanie tarciowe”

3) Stanisław Smarzyński, „Badania procesu technologicznego zgrzewania i kształtowania tarciowego rur”

Ponadto w ramach wykładu omówiono korzystanie z baz wiedzy np. Springer, Scopus, Web of Science, gdzie można znaleźć artykuły na temat zagadnień związanych z wydanym zadaniem problemowym.

W drugiej części wykładów Studenci powinni zapoznać się z obsługą oraz funkcjonalnością oprogramowania Scilab, w tym z modułem Xcos, które będzie wykorzystywane w trakcie zajęć laboratoryjnych

- odnośnik do oprogramowania Scilab: https://www.scilab.org/

- materiały dotyczące obsługi programu:

http://fcds.cs.put.poznan.pl/MyWeb/Praca/NI/scilab_1.pdf

http://www.protasowicki.pl/files/Wprowadzenie_Do_Scilaba.pdf

http://www.kam.pwr.edu.pl/images/Lab320/FirstStepXcos_v533.pdf

Studenci otrzymają na adresy e-mail podane w USOS zestaw materiałów z którymi powinni się zapoznać oraz przykładowe programy do przeanalizowania:

- wykaz zadań do wykonania przez studentów w ramach kształcenia zdalnego: [KMIDE zadania.pdf]

- zbiór informacji o podstawowych członach dynamicznych oraz tworzeniu charakterystyk z wykorzystaniem Scilab: [KMIDE Charakterystyki.pdf ]

- przykład tworzenia modelu silnika prądu stałego: [KMIDE model silnika.pdf]

-modele silnika prądu stałego utworzone w Xcos: [Model silnika transmitancja.xcos], [Model silnika rozniczkowe.xcos]

Egzamin z wykładu odbędzie się w sesji letniejjesiennej lub na początku zajęć laboratoryjnych. W ramach egzaminu przewidziane jest rozliczenie zadania problemowego wydanego w trakcie zajęć wykładowych.

Zajęcia w cyklu "rok akademicki 2018/2019 - sem. letni" (zakończony)

Okres: 2019-02-18 - 2019-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Cezary Jasiński, Łukasz Morawiński
Prowadzący grup: Cezary Jasiński
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Warszawska.
pl. Politechniki 1, 00-661 Warszawa tel: (22) 234 7211 https://pw.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-2 (2024-03-29)