Politechnika Warszawska - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

International Industrial Marketing

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1102-ZP000-MSA-ININM
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: International Industrial Marketing
Jednostka: Instytut Organizacji Systemów Produkcyjnych
Grupy: Przedmioty dla sem.1, GPEM, rekrutacja zimowa
Punkty ECTS i inne: 5.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Skrócony opis:

The aim of the course:

To understand the concept of Industrial Marketing (B2B) and its Global Perspective and Contemporary Trends.

During the course, aspects of the relationship between marketing and sustainable development will be discussed.

The classes have been prepared and will be conducted using the Action Learning Method.

Pełny opis:

Lectures:

2 – Marketing in a constantly changing world

2 - The Concept of International Industrial Marketing (including B2B approach)

2 – Global Industrial Marketing Environment

2 – Assessing Consumer Value and Identifying Decision-Makers in B2B

2 - New Trends in International Industrial Strategic Marketing: International Segmentation, Targeting and Positioning

2 – Marketing’s Role in Product Development

2 - Price Strategies and Price Determination

2 - Innovative Business Models in B2B - Model of Sustainable Marketing

2 – Integrated Marketing Communications

2 - Promotion Management on the B2B market

2 – Sustaining Customer Value

2 – Services Marketing and Service Experience in the International arena

2 – Case Studies

2 – New Concepts in Consumer Buying Behavior

2 – B2B Brand Management

Tutorials:

4 - The introduction to the project - the outline of marketing plan preparation. Choosing a company

4 - The External Internal marketing situation analysis

4 - The Internal marketing situation analysis

4 - Analyzing markets and customers

4 - Strategic Marketing plan objectives and directions (STP), marketing mix for the international market

4 - Sustainable Marketing and its importance on the International Market

2- Integrated Marketing Communication, Implementation Plan and measuring performance and progress

4 - Projects' presentations

Literatura:

1. Cravens. D., and Piercy, N., (latest edition) Strategic Marketing. 11th edition. London:McGraw-Hill

2. Kotler Ph., Somkid J., Suvit M., The Marketing of Nations: A Strategic Approach to Building National Wealth. New York: Free Press, 1997

3. Kotabe M., Helsen K., Global Marketing Management. John Wiley & Sons, Inc. 2007

Scientific journals:

1. Journal of Marketing

2. Journal of Consumer Behaviour

3. Harvard Business Review

4. MIT Sloan Management Review

5. Journal of International Marketing

6. Journal of Marketing Research

7. Forbes

8. Journal of Innovation and New Product Development

9. Journal of Advertising

10. Journal of Advertising Research

Efekty uczenia się:

Knowledge:

1. The student will characterize the impact of the foreign environment on marketing activities, can determine the selection of forms of entry into foreign markets depending on the specific situation of the company, industry and market on which the company intends to operate.

2. The student knows and assesses the impact of the foreign environment on the activities of enterprises.

3.The student knows the factors, advantages and disadvantages of the strategy of standardization and adaptation of marketing activities on the international market.

4. The student identifies the specificity of marketing tools (product, price, distribution, promotion) and designs their strategy on the international market.

Skills:

1. The student evaluates the influence of international environment factors on the company's activity.

2. The student will design a strategy for the product, price, promotion and distribution on the international market.

Social competences:

1. The student is able to discuss international problems in a group.

2.The student is able to argue his arguments regarding international aspects.

Metody i kryteria oceniania:

Exam (70%) + Project (30%)= 100%

100-91 => 5.0 (five/very good)

90-81 => 4.5 (four and a half/above good)

80-71 => 4.0 (four/good)

70-61 => 3.5 (three and a half/fairly good)

60-51 => 3.0 (three/satisfactory)

< 50 => 2.0 (two/fail)

Zajęcia w cyklu "rok akademicki 2023/2024 - sem. zimowy" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-18
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Izabela Maleńczyk
Prowadzący grup: Izabela Maleńczyk, Rafael Popper
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "rok akademicki 2022/2023 - sem. zimowy" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marek Seretny
Prowadzący grup: Izabela Maleńczyk, Marek Seretny
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "rok akademicki 2021/2022 - sem. zimowy" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-02-22
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marek Seretny
Prowadzący grup: Marek Seretny
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "rok akademicki 2020/2021 - sem. zimowy" (zakończony)

Okres: 2020-10-01 - 2021-02-19
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wojciech Duranowski, Jolanta Korkosz-Gębska
Prowadzący grup: Wojciech Duranowski, Jolanta Korkosz-Gębska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "rok akademicki 2019/2020 - sem. zimowy" (zakończony)

Okres: 2019-10-01 - 2020-02-21
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wojciech Duranowski
Prowadzący grup: Piotr Arczewski, Wojciech Duranowski, Jolanta Korkosz-Gębska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "rok akademicki 2018/2019 - sem. zimowy" (zakończony)

Okres: 2018-10-01 - 2019-02-17
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna MIgdał
Prowadzący grup: Anna MIgdał
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Wykład - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Politechnika Warszawska.
pl. Politechniki 1, 00-661 Warszawa tel: (22) 234 7211 https://pw.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-2 (2024-03-29)