( Przedmioty obieralne )-Informatyka, Inżynieria oprogramowania-inż.-EITI (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych)
| ||||||||||||||||
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2018Z - rok akademicki 2018/2019 - sem. zimowy 2019L - rok akademicki 2018/2019 - sem. letni 2019Z - rok akademicki 2019/2020 - sem. zimowy 2020L - rok akademicki 2019/2020 - sem. letni 2020Z - rok akademicki 2020/2021 - sem. zimowy 2021L - rok akademicki 2020/2021 - sem. letni 2021Z - rok akademicki 2021/2022 - sem. zimowy 2022L - rok akademicki 2021/2022 - sem. letni 2022Z - rok akademicki 2022/2023 - sem. zimowy 2023L - rok akademicki 2022/2023 - sem. letni 2023Z - rok akademicki 2023/2024 - sem. zimowy 2024L - rok akademicki 2023/2024 - sem. letni (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2018Z | 2019L | 2019Z | 2020L | 2020Z | 2021L | 2021Z | 2022L | 2022Z | 2023L | 2023Z | 2024L | |||||
103C-INIIT-ISP-GKOM |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2018/2019 - sem. zimowy
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem wykładu jest zapoznanie słuchaczy z zagadnieniami i algorytmami stosowanymi w grafice komputerowej. Wykład pokazuje kluczowe pojęcia i algorytmy grafiki komputerowej. Na wstępie omówione są typowe architektury potoku przetwarzania i generowania obrau oraz pojęcia grafiki wektorowej i rastrowej z uwzględnieniem zagadnień dotyczących stosowanych modeli barw. W dalszej części wykład dotyczy zagadnień grafiki 3D. Omawiane są metody i algorytmy dotyczące modelowania i wizualizacji scen trójwymiarowych, generowania grafiki wysokiej jakości oraz animacji komputerowej. |
|
||||||||||||||
103A-INSZI-ISP-IUM | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2019/2020 - sem. letni
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot przedstawia modele uczenia maszynowego jako część działających produkcyjnie systemów informatycznych. W tym kontekście przedstawiany jest całościowy proces tworzenia modeli: od momentu zbierania wymagań biznesowych i definiowania zadań modelowania, poprzez etap tworzenia i wdrażania modeli predykcyjnych, aż po analizę i diagnostykę sposobu ich działania. Poruszany jest również szerszy kontekst związany z rozwojem technik sztucznej inteligencji oraz jego konsekwencjami. Zakłada się, że osoby zapisujące się na IUM zaznajomione są z podstawowymi metodami trenowania modeli uczenia maszynowego i oceny ich jakości, mają co najmniej podstawową wiedzę z zakresu statystyki oraz posiadają pewne doświadczenia z programowaniem w językach wysokopoziomowych (w szczególności python). |
|
|||||||||||
103A-INIIT-ISP-UXP1A | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2018/2019 - sem. zimowy
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem wykładu jest zapoznanie słuchaczy z :
|
|
||||||||||||
103B-INxxx-ISP-WRI | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2023/2024 - sem. letni
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest przegląd podstawowych zagadnień z pogranicza robotyki i sztucznej inteligencji. Omawiane są elementy składowe robotów - efektory, czujniki, układ lokomocji, układ sterowania komputerowego. Przedstawiane są zagadnienia kinematyki robotów mobilnych i manipulatorów. Rozważany jest - kluczowy dla praktycznych zastosowań robotów mobilnych - problem nawigacji, w tym zadania samo-lokalizacji robota, planowania ścieżek ruchu i tworzenia map otoczenia. Omawiane są czujniki wykorzystywane do zbierania informacji o otoczeniu. Prezentowana jest także problematyka uczenia się robotów jako przykład uczenia maszynowego oraz wprowadzenie do systemów wielorobotowych/wieloagentowych. Ćwiczenia laboratoryjne mają na celu zapoznanie z praktycznymi problemami konstruowania, planowania ruchu i sterowania robotów. Są one także przykładem tworzenia oprogramowania dla układów wbudowanych. Wykonywane ćwiczenia polegają na zaprojektowaniu i zbudowaniu z klocków (...) |
|
|||
103A-INSZI-ISP-ZPRP | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2023/2024 - sem. zimowy
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
"Zaawansowane Programowanie w Pythonie" to przedmiot skierowany do studentów, którzy posiadają podstawę programowania w języku Python i chcą rozwijać swoje umiejętności w tym obszarze. Przedmiot prezentuje bardziej zaawansowane mechanizmy tego języka, sposoby realizacji różnych paradygmatów programowania, a także biblioteki i narzędzia związane z wytwarzaniem i testowaniem oprogramowania w Pythonie. Zajęcia projektowe związane z przedmiotem mają na celu wykorzystanie w praktyce poznanych mechanizmów i narzędzi, poszerzenie umiejętności rozwiązywania nietrywialnych problemów programistycznych za pomocą języka Python i utrwalenie dobrych praktyk programistycznych. |
|
||||