( Przedmioty zaawansowane obowiązkowe )-Informatyka biomedyczna-mgr.-EITI (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych)
Plany zajęć grupy przedmiotów
-
2021L - rok akademicki 2020/2021 - sem. letni -
2021Z - rok akademicki 2021/2022 - sem. zimowy -
2022L - rok akademicki 2021/2022 - sem. letni -
2022Z - rok akademicki 2022/2023 - sem. zimowy -
2023L - rok akademicki 2022/2023 - sem. letni -
2023Z - rok akademicki 2023/2024 - sem. zimowy -
2024L - rok akademicki 2023/2024 - sem. letni -
Plan przecięty w wybranym przedziale dat
| |||||||||||
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2021L - rok akademicki 2020/2021 - sem. letni 2021Z - rok akademicki 2021/2022 - sem. zimowy 2022L - rok akademicki 2021/2022 - sem. letni 2022Z - rok akademicki 2022/2023 - sem. zimowy 2023L - rok akademicki 2022/2023 - sem. letni 2023Z - rok akademicki 2023/2024 - sem. zimowy 2024L - rok akademicki 2023/2024 - sem. letni (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2021L | 2021Z | 2022L | 2022Z | 2023L | 2023Z | 2024L | |||||
103A-IBIBM-MSP-AMDD | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2021/2022 - sem. zimowy
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z metodami analizy i przetwarzania tomograficznych danych 4D (przestrzeń+czas) w celu wyznaczania wielkości charakteryzujących stan czynnościowy narządów czy tkanek organizmów żywych. Przedmiot skupia się głownie na pomiarach perfuzji (ukrwienia) tkankowego oraz efekcie BOLD (blood oxygenation level dependent). W ramach wykładu słuchacze zapoznają się z podstawowymi definicjami związanymi z cyfrową reprezentacją 4D struktur danych oraz formatami ich zapisu w systemach komputerowych. Wielokompartmentowa teoria rozcieńczania znacznika (WTRZ) oraz jej implementacja w programie SIMULINK przestawione zostaną w dalszej części wykładu. Następnie przedstawiony zostanie model fizjologiczny sygnału BOLD i jego zastosowanie do detekcji zmian czynnościowych w mózgu, jak i zastosowanie odwrotne służące do wyznaczania parametrów fizjologicznych. W ramach projektu uczestnicy nabywają umiejętności analizy i wizualizacji danych 4D. |
|
|||||
103A-IBIBM-MSP-BST | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2020/2021 - sem. letni
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W ramach wykładu słuchacze zapoznają się z podstawowymi pojęciami i metodami występującymi w analizie deskrypcyjnej danych ilościowych i jakościowych pochodzących z badań medycznych, procesu diagnozy i wyników medycznych pomiarów sprzętowych oraz wykształcą umiejętności projektowania eksperymentów, skutecznej analizy czynnikowej danych i przeprowadzenia na jej podstawie wnioskowania na potrzeby nauk biomedycznych. W ramach zajęć praktycznych jako narzędzia, używany będzie jeden z zaawansowanych pakietów analizy danych statystycznych TIBCO Statistica™, umożliwiający praktyczne wdrożenia omawianych zagadnień dla przykładowych zbiorów różnych typów danych biomedycznych, w tym również nabycie umiejętności oceny jakości zgromadzonych danych, wynikowych miar powiązań oraz estymowanych parametrów modeli w opisie zjawisk oraz symulacji i parametryzacji modeli statystycznych. |
|
|||||||
103B-IBIBM-MSP-KWOD | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2020/2021 - sem. letni
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Rozważany jest problem skutecznego wspomagania diagnostyki obrazowej wobec realnych uwarunkowań klinicznych oraz niezwykle istotnych decyzyjnych wyzwań terapii. Zwiększenie efektywności interfejsu człowiek-komputer zostaje osadzone w kontekście specjalistycznej wiedzy dziedzinowej, realnych ograniczeń czasowych, procedur ścieżek klinicznych czy formalizowanych protokołów. Możliwość optymalnego wykorzystania dostępnych sygnałów pomiarowych w doskonalonych metodach rekonstrukcji uzupełniana jest skutecznym przekazem obrazowym. Dobierane metody rozpoznania treści służą pełnemu rozumieniu treści przez radiologa. Choć spodziewanym efektem jest redukcja popełnianych błędów, to kluczowym kryterium jest trafna ocena stanu klinicznego i skuteczna decyzja lekarzy. O doborze metod decyduje ich realna skuteczność. |
|
||||||
103A-IBIBM-MSP-PWUM | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2020/2021 - sem. letni
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Studenci nabywają umiejętności projektowania systemów mikroprocesorowych z wykorzystaniem mikrokontrolerów. Potrafią oprogramować system wykorzystujący mikrokontroler (MCS-51, ATMega, STM32) w asemblerze i w języku C przy wykorzystaniu przerwań i wbudowanych interfejsów lokalnych. Studenci mają wykształcone podstawowe umiejętności w zakresie uruchamiania i diagnostyki systemów mikroprocesorowych. Są również świadomi uwarunkowań związanych z medycznymi zastosowaniami systemów wbudowanych (bezpieczeństwo pacjenta/niezawodność). |
|
||||||
103A-IBIBM-MSP-UMB | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2020/2021 - sem. letni
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot skupia się na omówieniu szerokiego zakresu używanych w bioinformatyce metod uczenia maszynowego, ze szczególnym uwzględnieniem tych, które znajdują zastosowanie w analizie danych uzyskiwanych z nowoczesnych technik pomiarowych biologii molekularnej: sekwencjonowania nowej generacji, mikromacierzy, ilościowego PCR i spektrometrii mas. Zaprezentowane zostaną zarówno metody uczenia się bez nadzoru, jak i algorytmy działające w sposób nadzorowany. Istotnym elementem wykładu będą również zagadnienia związane z opisem statystycznym danych, przetwarzaniem wstępnym i redukcją wymiarowości, a także wnioskowaniem o funkcjach badanych biomolekuł na podstawie wyników analizy. |
|
||||||