Politechnika Warszawska - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

( Przetwarzanie multimediów )-Informatyka w multimediach-mgr.-EITI (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych)

Jednostka: Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych Zestaw przedmiotów, który widzisz poniżej został zdefiniowany przez tę jednostkę. Jednostka ta nie musi mieć jednak związku z organizacją wymienionych przedmiotów (jednostką odpowiedzialną za organizację przedmiotu jest jednostka wymieniona w odpowiedniej kolumnie w tabeli poniżej). Więcej o tym przeczytasz w Pomocy.
Grupa przedmiotów: ( Przetwarzanie multimediów )-Informatyka w multimediach-mgr.-EITI
wybierz inną grupę zobacz plany zajęć tej grupy
Filtry
Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do dodatkowych opcji

Konkretniej - pokazuj tylko te przedmioty, dla których istnieje otwarta rejestracja taka, że możesz w jej ramach zarejestrować się na przedmiot.

Dodatkowo pokazywane są również te przedmioty, na które jesteś już zarejestrowany (lub składałeś prośbę o zarejestrowanie).

Jeśli chcesz zmienić te ustawienia na stałe, edytuj swoje preferencje w menu Mój USOSweb.
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
niedostępny (zaloguj się!) - nie jesteś zalogowany
niedostępny - aktualnie nie możesz się rejestrować
zarejestruj - możesz się zarejestrować
wyrejestruj - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę)
prośba - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać)
zarejestrowany - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.

2018Z - rok akademicki 2018/2019 - sem. zimowy
2019L - rok akademicki 2018/2019 - sem. letni
2020L - rok akademicki 2019/2020 - sem. letni
2020Z - rok akademicki 2020/2021 - sem. zimowy
2021L - rok akademicki 2020/2021 - sem. letni
2021Z - rok akademicki 2021/2022 - sem. zimowy
2022L - rok akademicki 2021/2022 - sem. letni
2022Z - rok akademicki 2022/2023 - sem. zimowy
2023L - rok akademicki 2022/2023 - sem. letni
2023Z - rok akademicki 2023/2024 - sem. zimowy
2024L - rok akademicki 2023/2024 - sem. letni
(zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne)
Opcje
2018Z 2019L 2020L 2020Z 2021L 2021Z 2022L 2022Z 2023L 2023Z 2024L
103D-xxxxx-MSP-KODA
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2018/2019 - sem. zimowy
  • Projekt - 15 godzin
  • Wykład - 30 godzin
rok akademicki 2018/2019 - sem. letni
  • Projekt - 15 godzin
  • Wykład - 30 godzin
rok akademicki 2019/2020 - sem. letni
  • Projekt - 15 godzin
  • Wykład - 30 godzin
rok akademicki 2020/2021 - sem. zimowy
  • Projekt - 15 godzin
  • Wykład - 30 godzin
rok akademicki 2020/2021 - sem. letni
  • Projekt - 15 godzin
  • Wykład - 30 godzin
rok akademicki 2021/2022 - sem. zimowy
  • Projekt - 15 godzin
  • Wykład - 30 godzin
rok akademicki 2021/2022 - sem. letni
  • Projekt - 15 godzin
  • Wykład - 30 godzin
rok akademicki 2022/2023 - sem. zimowy
  • Projekt - 15 godzin
  • Wykład - 30 godzin
rok akademicki 2022/2023 - sem. letni
  • Projekt - 15 godzin
  • Wykład - 30 godzin
rok akademicki 2023/2024 - sem. zimowy
  • Projekt - 15 godzin
  • Wykład - 30 godzin
rok akademicki 2023/2024 - sem. letni
  • Projekt - 15 godzin
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Zakres przedmiotu obejmuje podstawy teorii informacji (modele, reguły kodowania i zniekształceń źródeł) oraz elementy analizy funkcjonalnej, teorii aproksymacji oraz przetwarzania sygnałów. Zagadnienia implementacji omawiane są na przykładzie kodowania Huffmana, arytmetycznego i numerycznego. Szczególny nacisk położono na analizę kodeków danych obrazowych, modelowanie danych w przestrzeni obrazu, transformacje i kodowanie kontekstowe. Studenci poznają algorytmy i standardy kompresji m.in. CALIC, EZW, JPEG-LS, JPEG, JPEG 2000, ZIP, GIF, PNG i rodziny MPEG.(...)

Strona przedmiotu
103D-INIMU-MSP-POBR brak brak brak brak brak
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2020/2021 - sem. letni
  • Laboratorium - 15 godzin
  • Projekt - 15 godzin
  • Wykład - 30 godzin
rok akademicki 2021/2022 - sem. zimowy
  • Laboratorium - 15 godzin
  • Projekt - 15 godzin
  • Wykład - 30 godzin
rok akademicki 2021/2022 - sem. letni
  • Laboratorium - 15 godzin
  • Projekt - 15 godzin
  • Wykład - 30 godzin
rok akademicki 2022/2023 - sem. zimowy
  • Laboratorium - 15 godzin
  • Projekt - 15 godzin
  • Wykład - 30 godzin
rok akademicki 2022/2023 - sem. letni
  • Laboratorium - 15 godzin
  • Projekt - 15 godzin
  • Wykład - 30 godzin
rok akademicki 2023/2024 - sem. letni
  • Laboratorium - 15 godzin
  • Projekt - 15 godzin
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Przedmiot stanowi wprowadzenie do problematyki cyfrowego przetwarzaniu obrazów. Omawia algorytmy i metody: przejścia od obrazów analogowych do cyfrowych, stosowania transformat w przetwarzaniu obrazów cyfrowych, kompresji obrazów, poprawy jakości obrazów cyfrowych oraz rozpoznawania obrazów. Szczególny nacisk kładzie na prezentację wad i zalet prezentowanych algorytmów oraz problemy związane z ich praktycznym zastosowaniem. Laboratorium z projektem stanowi uzupełnienie wykładu o doświadczenia praktyczne w stosowaniu omawianych na nim cyfrowych algorytmów przetwarzania i analizy obrazów.

Strona przedmiotu
103A-INIMU-MSP-TRAK brak brak brak brak brak brak brak
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2020/2021 - sem. zimowy
  • Laboratorium - 15 godzin
  • Projekt - 15 godzin
  • Wykład - 30 godzin
rok akademicki 2021/2022 - sem. zimowy
  • Laboratorium - 15 godzin
  • Projekt - 15 godzin
  • Wykład - 30 godzin
rok akademicki 2022/2023 - sem. zimowy
  • Laboratorium - 15 godzin
  • Projekt - 15 godzin
  • Wykład - 30 godzin
rok akademicki 2023/2024 - sem. zimowy
  • Laboratorium - 15 godzin
  • Projekt - 15 godzin
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Przedmiot poświęcony jest problematyce renderowania obrazów dla potrzeb animacji komputerowej. W czasie trwania wykładów przedstawione zostanie w jaki sposób działają współczesne renderery, jakie algorytmy są wykorzystywane w celu symulacji efektów wizualnych oraz przyspieszania całego procesu. Dodatkowo uwzględnione zostaną techniki dotyczące animacji komputerowej – w jaki sposób obecnie tworzona jest animacja komputerowa – od momentu szkiców koncepcyjnych do końcowego efektu. Wykładowi towarzyszą zajęcia laboratoryjne podczas których studenci tworzą animację – od podstawowych zagadnień ruchu, poprzez rigging, animację postaci do ostatecznego renderingu. W skład przedmiotu wchodzi również projekt, podczas którego uczestnicy mają za zadanie zaimplementować wybraną technikę globalnego oświetlenia oraz porównać z rozwiązaniem komercyjnym.

Strona przedmiotu
pl. Politechniki 1, 00-661 Warszawa tel: (22) 234 7211 https://pw.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-03-18)