Politechnika Warszawska - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

( Wytwarzanie systemów multimedialnych )-Informatyka w multimediach-mgr.-EITI (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych)

Jednostka: Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych Zestaw przedmiotów, który widzisz poniżej został zdefiniowany przez tę jednostkę. Jednostka ta nie musi mieć jednak związku z organizacją wymienionych przedmiotów (jednostką odpowiedzialną za organizację przedmiotu jest jednostka wymieniona w odpowiedniej kolumnie w tabeli poniżej). Więcej o tym przeczytasz w Pomocy.
Grupa przedmiotów: ( Wytwarzanie systemów multimedialnych )-Informatyka w multimediach-mgr.-EITI
wybierz inną grupę

Plany zajęć grupy przedmiotów

Filtry
Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do dodatkowych opcji

Konkretniej - pokazuj tylko te przedmioty, dla których istnieje otwarta rejestracja taka, że możesz w jej ramach zarejestrować się na przedmiot.

Dodatkowo pokazywane są również te przedmioty, na które jesteś już zarejestrowany (lub składałeś prośbę o zarejestrowanie).

Jeśli chcesz zmienić te ustawienia na stałe, edytuj swoje preferencje w menu Mój USOSweb.
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
niedostępny (zaloguj się!) - nie jesteś zalogowany
niedostępny - aktualnie nie możesz się rejestrować
zarejestruj - możesz się zarejestrować
wyrejestruj - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę)
prośba - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać)
zarejestrowany - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.

2018Z - rok akademicki 2018/2019 - sem. zimowy
2019L - rok akademicki 2018/2019 - sem. letni
2019Z - rok akademicki 2019/2020 - sem. zimowy
2020L - rok akademicki 2019/2020 - sem. letni
2020Z - rok akademicki 2020/2021 - sem. zimowy
2021L - rok akademicki 2020/2021 - sem. letni
2021Z - rok akademicki 2021/2022 - sem. zimowy
2022L - rok akademicki 2021/2022 - sem. letni
2022Z - rok akademicki 2022/2023 - sem. zimowy
2023L - rok akademicki 2022/2023 - sem. letni
2023Z - rok akademicki 2023/2024 - sem. zimowy
2024L - rok akademicki 2023/2024 - sem. letni
(zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne)
Opcje
2018Z 2019L 2019Z 2020L 2020Z 2021L 2021Z 2022L 2022Z 2023L 2023Z 2024L
103B-INxxx-MSP-APSI brak brak brak brak brak
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2018/2019 - sem. zimowy
  • Projekt - 30 godzin
  • Wykład - 30 godzin
rok akademicki 2018/2019 - sem. letni
  • Projekt - 30 godzin
  • Wykład - 30 godzin
rok akademicki 2019/2020 - sem. zimowy
  • Projekt - 30 godzin
  • Wykład - 30 godzin
rok akademicki 2019/2020 - sem. letni
  • Projekt - 30 godzin
  • Wykład - 30 godzin
rok akademicki 2020/2021 - sem. zimowy
  • Projekt - 30 godzin
  • Wykład - 30 godzin
rok akademicki 2020/2021 - sem. letni
  • Projekt - 30 godzin
  • Wykład - 30 godzin
rok akademicki 2021/2022 - sem. letni
  • Projekt - 30 godzin
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Wykład dotyczy zagadnień związanych z etapami analizy i projektowania w cyklu tworzenia systemów informacyjnych. Materiał oparty jest na podstawie metodologii Rational Unified Process (RUP) oraz standardowym języku modelowania UML.

Strona przedmiotu
103C-INIMU-MSP-APSI brak brak brak brak brak brak brak
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2021/2022 - sem. zimowy
  • Projekt - 30 godzin
  • Wykład - 30 godzin
rok akademicki 2022/2023 - sem. zimowy
  • Projekt - 30 godzin
  • Wykład - 30 godzin
rok akademicki 2022/2023 - sem. letni
  • Projekt - 30 godzin
  • Wykład - 30 godzin
rok akademicki 2023/2024 - sem. zimowy
  • Projekt - 30 godzin
  • Wykład - 30 godzin
rok akademicki 2023/2024 - sem. letni
  • Projekt - 30 godzin
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

W ramach wykładu omawiane są zagadnienia dotyczące cyklu życia projektu informatycznego realizacji projektu informatycznego oraz jego realizacji w oparciu o różne metodyki: tradycyjne i zwinne. Przedstawiane są wady, zalety, korzyści i problemy związane z poszczególnymi metodami. Nacisk położony jest na metody zwinne, w szczególności przedstawiona jest dokładnie metoda Scrum. Następnie omawiane są techniki stosowane przy wykonywaniu i dokumentowaniu zadań dotyczących inżynierii wymagań, analizy i projektowania – w odniesieniu do różnych metod prowadzenia projektów. Prezentowane są zaawansowane zagadnienia dotyczące definiowania wymagań, technik przypadków użycia i historyjek użytkownika, a także aspektów modelu analitycznego.

Zajęcia projektowe polegają na wykonaniu zespołowego projektu niewielkiego, funkcjonującego systemu. Praca zespołu ma być wykonywana w oparciu o zasady podejścia zwinnego.

Strona przedmiotu
103A-INIMU-MSP-OBRO brak brak brak brak brak brak brak brak brak
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2021/2022 - sem. letni
  • Projekt - 15 godzin
  • Wykład - 30 godzin
rok akademicki 2022/2023 - sem. zimowy
  • Projekt - 15 godzin
  • Wykład - 30 godzin
rok akademicki 2023/2024 - sem. zimowy
  • Projekt - 15 godzin
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Przedmiot zawiera, przedstawienie podstawowych pojęć, właściwości i uwarunkowań funkcjonalnych współczesnych systemów wizyjnych ze szczególnym uwzględnieniem systemów rejestracji pośredniej. Jednym z głównych celów przedmiotu jest zapoznanie z technologią i techniką systemów Comutational Photography i Comutational Imaging. Omówienie podstawowych metod pozyskiwania, przetwarzania i generowania obrazów metodami rejestracji niebezpośredniej.

Strona przedmiotu
103A-INIMU-MSP-TBO brak brak brak brak brak brak brak brak brak brak brak
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2023/2024 - sem. zimowy
  • Laboratorium - 15 godzin
  • Projekt - 15 godzin
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Podczas zajęć studenci zapoznają się ze sposobami pozwalającymi na zaprojektowanie bezpiecznej architektury systemu IT oraz technikami pozwalającymi na identyfikowanie podatności bezpieczeństwa w kodzie źródłowym. Przedstawione zostaną wraz z przykładami wykorzystania najczęściej występujące podatności bezpieczeństwa z listy OWASP Top 10. Wspólnie ze studentami podczas zajęć prowadzący zaimplementuje aplikację popełniając różne błędy skutkujące pojawieniem się podatności (w zależności od obecnie omawianego tematu). Drugim krokiem będzie potwierdzenie występowania defektu poprzez realizację ataku wykorzystującego lukę. Ostatni krok będzie polegał na usunięciu podatności poprzez modyfikację kodu źródłowego. W trakcie laboratoriów studenci będą mieli okazję przetestować zdobytą wiedzę w praktyce. Zadania będą realizowane na platformie, na której studenci będą musieli znaleźć błędy bezpieczeństwa w rzeczywistym kodzie źródłowym i zaproponować ich poprawę.

Strona przedmiotu
103A-INIMU-MSP-WGK brak brak brak brak brak brak brak brak
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2020/2021 - sem. zimowy
  • Laboratorium - 15 godzin
  • Projekt - 15 godzin
  • Wykład - 30 godzin
rok akademicki 2021/2022 - sem. zimowy
  • Laboratorium - 15 godzin
  • Projekt - 15 godzin
  • Wykład - 30 godzin
rok akademicki 2022/2023 - sem. zimowy
  • Laboratorium - 15 godzin
  • Projekt - 15 godzin
  • Wykład - 30 godzin
rok akademicki 2023/2024 - sem. zimowy
  • Laboratorium - 15 godzin
  • Projekt - 15 godzin
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Przedmiot poświęcony jest problematyce wytwarzania gier komputerowych przy wykorzystaniu nowoczesnych środowisk programistycznych, określanych często jako silniki gier. W skład każdego z takich środowisk wchodzi zwykle silnik właściwy, "wprawiający w ruch" zaprojektowany świat gry oraz zbiór różnorakich narzędzi, które wspomagają proces tworzenia tego świata. Na kolejnych jednostkach wykładowych omawiana jest budowa, używane algorytmy oraz narzędzia tworzące silnik gry na przykładzie nowoczesnego środowiska wytwarzania gier Unreal Engine 4 (UE4). Wykładowi towarzyszą seanse laboratoryjne, w trakcie których uczestnicy przedmiotu realizują ćwiczenia przy komputerach pod kierunkiem prowadzącego. W skład przedmiotu wchodzi również projekt, w ramach którego uczestnicy mają za zadanie wytworzenie prostej gry przy wykorzystaniu jednego silników dostępnych publicznie (preferencyjnie UE4).

Strona przedmiotu
103A-INxxx-MSP-ZMWO brak brak brak brak brak brak brak brak brak
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2018/2019 - sem. letni
  • Laboratorium - 15 godzin
  • Wykład - 30 godzin
rok akademicki 2019/2020 - sem. letni
  • Laboratorium - 15 godzin
  • Wykład - 30 godzin
rok akademicki 2020/2021 - sem. letni
  • Projekt - 15 godzin
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z zaawansowanymi metodami stosowanymi w produkcji oprogramowania wysokiej jakości oraz jego ewolucji. Omawiane są różne formalne metody specyfikacji oprogramowania pozwalające na uzyskanie wysokiej niezawodności. Prezentowane są nowoczesne podejścia do projektowania np. MDA, design by contract, metodyki lekkie. Omawiane są różne metody ponownego użycia np. projektowanie aspektowe, komponentowa inżynieria oprogramowania, wzorce projektowe i architektoniczne. Studenci poznają także zaawansowane techniki testowania oprogramowania obiektowego. Uczą się stosowania metryk oprogramowania w projektowaniu i testowaniu. Przedstawiane są techniki ponownej inżynierii kodu poprawiające jego jakość. Wykład jest skorelowany z zajęciami laboratoryjnymi. W ramach zajęć laboratoryjnych studenci stosują poznane metody do rozwiązania konkretnych problemów. Poznają także narzędzia do specyfikacji formalnych i automatyzacji testowania.

Strona przedmiotu
103A-TLTBM-MSP-ZPDS brak brak brak brak brak brak brak brak brak
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2022/2023 - sem. letni
  • Projekt - 15 godzin
  • Wykład - 30 godzin
rok akademicki 2023/2024 - sem. zimowy
  • Projekt - 15 godzin
  • Wykład - 30 godzin
rok akademicki 2023/2024 - sem. letni
  • Projekt - 15 godzin
  • Wykład - 30 godzin
Grupy przedmiotu

Skrócony opis

Celem przedmiotu jest doskonalenie umiejętności w zakresie prowadzenia projektów, których wynikiem są produkty wspomagane Sztuczną Inteligencją (SI), również określane produktami Data Science (DS). W ramach przedmiotu zostaną przedstawione najważniejsze metodyki projektowe obecne w realizacji produktów DS i ich ograniczenia w kontekście tego typu przedsięwzięć. Wyjaśnione zostaną najważniejsze pojęcia dot. Zarządzania Produktem, koncepcja tworzenia produktów oraz zostanie przybliżony Design Thinking. Dzięki połączeniu przedstawionych technik pokazana będzie możliwość skuteczniejszego realizowania różnych produktów DS, jak wykorzystując dobre wzorce oraz własną kreatywność w dynamiczny sposób dostosowywać się do zmieniającego się otoczenia biznesowego. Istotnym zagadnieniem jest także rozumienie specyfiki produktów DS, które z jednej strony dają olbrzymie możliwości, z drugiej wymagają wrażliwości na specyfikę SI.

Strona przedmiotu
pl. Politechniki 1, 00-661 Warszawa tel: (22) 234 7211 https://pw.edu.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.0.0-7 (2024-03-18)