( Przedmioty obieralne )-Sztuczna inteligencja-inż.-EITI (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych)
| ||||||||||||||||
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2018Z - rok akademicki 2018/2019 - sem. zimowy 2019L - rok akademicki 2018/2019 - sem. letni 2019Z - rok akademicki 2019/2020 - sem. zimowy 2020L - rok akademicki 2019/2020 - sem. letni 2020Z - rok akademicki 2020/2021 - sem. zimowy 2021L - rok akademicki 2020/2021 - sem. letni 2021Z - rok akademicki 2021/2022 - sem. zimowy 2022L - rok akademicki 2021/2022 - sem. letni 2022Z - rok akademicki 2022/2023 - sem. zimowy 2023L - rok akademicki 2022/2023 - sem. letni 2023Z - rok akademicki 2023/2024 - sem. zimowy 2024L - rok akademicki 2023/2024 - sem. letni (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2018Z | 2019L | 2019Z | 2020L | 2020Z | 2021L | 2021Z | 2022L | 2022Z | 2023L | 2023Z | 2024L | |||||
103A-INSZI-ISP-IUM | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2019/2020 - sem. letni
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot przedstawia modele uczenia maszynowego jako część działających produkcyjnie systemów informatycznych. W tym kontekście przedstawiany jest całościowy proces tworzenia modeli: od momentu zbierania wymagań biznesowych i definiowania zadań modelowania, poprzez etap tworzenia i wdrażania modeli predykcyjnych, aż po analizę i diagnostykę sposobu ich działania. Poruszany jest również szerszy kontekst związany z rozwojem technik sztucznej inteligencji oraz jego konsekwencjami. Zakłada się, że osoby zapisujące się na IUM zaznajomione są z podstawowymi metodami trenowania modeli uczenia maszynowego i oceny ich jakości, mają co najmniej podstawową wiedzę z zakresu statystyki oraz posiadają pewne doświadczenia z programowaniem w językach wysokopoziomowych (w szczególności python). |
|
|||||||||||
103A-INIIT-ISP-UXP1A | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2018/2019 - sem. zimowy
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem wykładu jest zapoznanie słuchaczy z :
|
|
||||||||||||
103A-INxxx-ISP-ZPR | brak |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2018/2019 - sem. zimowy
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie słuchaczy z zagadnieniami tworzenia oprogramowania w języku C++, w oparciu o współcześnie stosowane techniki i biblioteki. Wykład omawia zagadnienia istotne przy tworzeniu złożonych aplikacji i jest rozwinięciem programowania obiektowego. W szczególności programowanie generyczne i uogólnione, zarządzanie zasobami przy uwzględnieniu obsługi błędów przez mechanizm wyjątków, a także programowanie wielowątkowe. Omawiane są udogodnienia oferowane przez bibliotekę standardową oraz przez biblioteki Boost, pozwalające na wydajną implementację aplikacji niezależnych od platformy. Omawiany jest język Rust oraz tworzenie aplikacji heterogenicznych, wykorzystujących moduły napisane w różnych językach programowania. Zadanie projektowe pozwala zastosować omawiane koncepcje w praktyce, a także pozwala zapoznać się z metodami pracy zespołowej. Zakładana jest znajomość programowania strukturalnego i obiektowego oraz praktyczna znajomość języka C++ i języka Python. . |
|
|||||||||||||
103A-INSZI-ISP-ZPRP | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2023/2024 - sem. zimowy
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
"Zaawansowane Programowanie w Pythonie" to przedmiot skierowany do studentów, którzy posiadają podstawę programowania w języku Python i chcą rozwijać swoje umiejętności w tym obszarze. Przedmiot prezentuje bardziej zaawansowane mechanizmy tego języka, sposoby realizacji różnych paradygmatów programowania, a także biblioteki i narzędzia związane z wytwarzaniem i testowaniem oprogramowania w Pythonie. Zajęcia projektowe związane z przedmiotem mają na celu wykorzystanie w praktyce poznanych mechanizmów i narzędzi, poszerzenie umiejętności rozwiązywania nietrywialnych problemów programistycznych za pomocą języka Python i utrwalenie dobrych praktyk programistycznych. |
|
||||