( Metody i techniki implementacji )-Systemy informacyjno-decyzyjne-inż.-EITI (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych)
| |||||||||||||||||||||||||||
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2012Z - rok akademicki 2012/2013 - sem. zimowy 2013L - rok akademicki 2012/2013 - sem. letni 2013Z - rok akademicki 2013/2014 - sem. zimowy 2014L - rok akademicki 2013/2014 - sem. letni 2014Z - rok akademicki 2014/2015 - sem. zimowy 2015L - rok akademicki 2014/2015 - sem. letni 2015Z - rok akademicki 2015/2016 - sem. zimowy 2016L - rok akademicki 2015/2016 - sem. letni 2016Z - rok akademicki 2016/2017 - sem. zimowy 2017L - rok akademicki 2016/2017 - sem. letni 2017Z - rok akademicki 2017/2018 - sem. zimowy 2018L - rok akademicki 2017/2018 - sem. letni 2018Z - rok akademicki 2018/2019 - sem. zimowy 2019L - rok akademicki 2018/2019 - sem. letni 2019Z - rok akademicki 2019/2020 - sem. zimowy 2020L - rok akademicki 2019/2020 - sem. letni 2020Z - rok akademicki 2020/2021 - sem. zimowy 2021L - rok akademicki 2020/2021 - sem. letni 2021Z - rok akademicki 2021/2022 - sem. zimowy 2022L - rok akademicki 2021/2022 - sem. letni 2022Z - rok akademicki 2022/2023 - sem. zimowy 2023L - rok akademicki 2022/2023 - sem. letni 2023Z - rok akademicki 2023/2024 - sem. zimowy (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2012Z | 2013L | 2013Z | 2014L | 2014Z | 2015L | 2015Z | 2016L | 2016Z | 2017L | 2017Z | 2018L | 2018Z | 2019L | 2019Z | 2020L | 2020Z | 2021L | 2021Z | 2022L | 2022Z | 2023L | 2023Z | |||||
103B-INSID-ISP-ASU |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
5
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2012/2013 - sem. zimowy
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wykład ma na celu zapoznanie studentów z systemem UNIX widzianym oczyma administratora systemu. Omówione zostaną problemy związane z szeroko pojętą konfiguracją, użytkowaniem i pielęgnacją systemu. Szczególny nacisk zostanie położony na praktyczne aspekty prezentowanych zagadnień. |
|
||
103A-INSID-ISP-ORACL | brak |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2012/2013 - sem. letni
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
103B-INSID-ISP-ORACL | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
![]() |
brak | brak |
5
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2017/2018 - sem. letni
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem zajęć jest przekazanie studentom i ugruntowanie wiedzy z zakresu architektury i sposobu zarządzania relacyjnymi bazami danych na podstawie RDBMS Oracle19c jako podstawowego reprezentanta tej klasy oprogramowania. Szczególną wagę przykładamy do poznania i zrozumienia mechanizmów realizacji przetwarzania transakcyjnego, wielodostępności i współbieżności przetwarzania oraz zapewnienia spójności odczytu na poziomie polecenia i transakcji. Poznanie struktur przestrzeni tabel, segmentów, metod zarządzania nimi z zapewnieniem bezpieczeństwa systemu i danych, metod tworzenia kopii zapasowej oraz odtwarzania uzupełnia wiedzę studentów do poziomu właściwego dla podstawowego przeszkolenia administratora bazy danych Oracle Database. Posługiwanie się narzędziami Export/Import, DpExport/DpImport oraz SQL Developer, organizacją wsparcia różnych języków narodowych oraz wykorzystanie audytu działań użytkowników (obserwacja poleceń, uprawnień i obiektów) i praktyczną realizacją (...) |
|
||
103B-INSID-ISP-KBD2 |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2012/2013 - sem. zimowy
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot prezentuje technologię Oracle z punktu widzenia projektanta systemów informacyjnych. |
|
||
103B-INSID-ISP-SP |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
4
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2012/2013 - sem. zimowy
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest prezentacja możliwości sterowników programowalnych - najpopularniejszych urządzeń sterujących współczesnej automatyki. Rozważane są przede wszystkim zagadnienia dotyczące języków programowania i algorytmów sterowania, w mniejszym stopniu - zagadnienia sprzętowe. Działanie sterowników jest prezentowane w kontekście ich współpracy z najczęściej stosowanymi w przemyśle urządzeniami pomiarowymi i wykonawczymi w rozproszonych systemach automatyki. |
|
||
103A-INSID-ISP-ZPI |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2012/2013 - sem. zimowy
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z metodyką kierowania realizacją dużych projektów informatycznych. Omawiane są podstawowe czynniki mające wpływ na efektywne prowadzenie projektów i ich wdrażanie. W szczególności są rozpatrywane zagadnienia związane z organizacją zespołów projektowych, procedurami sterowania i kontroli projektu, metodami szacowania czasu i kosztów projektu, planowaniem projektu, procesem pozyskiwania wymagań, zarządzaniem ryzykiem, zapewnieniem jakości oraz zarządzaniem zespołem wykonawców. |
|
||