( Systemy informacyjno decyzyjne )-Systemy informacyjno-decyzyjne-inż.-EITI (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych)
| |||||||||||||||||||||||||||
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2012Z - rok akademicki 2012/2013 - sem. zimowy 2013L - rok akademicki 2012/2013 - sem. letni 2013Z - rok akademicki 2013/2014 - sem. zimowy 2014L - rok akademicki 2013/2014 - sem. letni 2014Z - rok akademicki 2014/2015 - sem. zimowy 2015L - rok akademicki 2014/2015 - sem. letni 2015Z - rok akademicki 2015/2016 - sem. zimowy 2016L - rok akademicki 2015/2016 - sem. letni 2016Z - rok akademicki 2016/2017 - sem. zimowy 2017L - rok akademicki 2016/2017 - sem. letni 2017Z - rok akademicki 2017/2018 - sem. zimowy 2018L - rok akademicki 2017/2018 - sem. letni 2018Z - rok akademicki 2018/2019 - sem. zimowy 2019L - rok akademicki 2018/2019 - sem. letni 2019Z - rok akademicki 2019/2020 - sem. zimowy 2020L - rok akademicki 2019/2020 - sem. letni 2020Z - rok akademicki 2020/2021 - sem. zimowy 2021L - rok akademicki 2020/2021 - sem. letni 2021Z - rok akademicki 2021/2022 - sem. zimowy 2022L - rok akademicki 2021/2022 - sem. letni 2022Z - rok akademicki 2022/2023 - sem. zimowy 2023L - rok akademicki 2022/2023 - sem. letni 2023Z - rok akademicki 2023/2024 - sem. zimowy (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2012Z | 2013L | 2013Z | 2014L | 2014Z | 2015L | 2015Z | 2016L | 2016Z | 2017L | 2017Z | 2018L | 2018Z | 2019L | 2019Z | 2020L | 2020Z | 2021L | 2021Z | 2022L | 2022Z | 2023L | 2023Z | |||||
103A-INIIT-ISP-ALHE |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2012/2013 - sem. zimowy
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot jest wprowadzeniem do zagadnień wykorzystania w obliczeniach algorytmów heurystycznych. |
|
||
103A-IBxxx-ISP-BIT |
![]() |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2012/2013 - sem. zimowy
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem wykładu jest przekazanie wiedzy na temat biometrycznych metod identyfikacji i weryfikacji tożsamości. Przedyskutowane będą zarówno nadzieje jak i obawy związane z zastosowaniem biometrycznych technik identyfikacji i weryfikacji tożsamości, a także związane z tym problemy natury etnicznej, kulturowej czy religijnej. Omówione zostaną zarówno techniki biometryczne o implementacjach rynkowych jak i techniki dopiero rozwijające się. Omówione będą aspekty przechowywania i bezpiecznej wymiany danych biometrycznych (rezygnacja z centralnych baz danych biometrycznych, zastosowanie kart mikroprocesorowych, dynamiczne kodowanie informacji biometrycznej) oraz metody testowania żywotności w biometrii. Wykład wzbogacony będzie przez zajęcia w Laboratorium Biometrii, w którym dostępny jest współczesny sprzęt biometryczny wraz z niezbędnymi narzędziami programistycznymi, co umożliwia samodzielną realizację wybranych metod biometrycznych. |
|
||
103B-IBxxx-ISP-BIT |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2012/2013 - sem. zimowy
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem wykładu jest przekazanie wiedzy na temat biometrycznych metod identyfikacji i weryfikacji tożsamości. Przedyskutowane będą zarówno nadzieje jak i obawy związane z zastosowaniem biometrycznych technik identyfikacji i weryfikacji tożsamości, a także związane z tym problemy natury etnicznej, kulturowej czy religijnej. Omówione zostaną zarówno techniki biometryczne o implementacjach rynkowych jak i techniki dopiero rozwijające się. Omówione będą aspekty przechowywania i bezpiecznej wymiany danych biometrycznych (rezygnacja z centralnych baz danych biometrycznych, zastosowanie kart mikroprocesorowych, dynamiczne kodowanie informacji biometrycznej) oraz metody testowania żywotności w biometrii. Wykład wzbogacony będzie przez zajęcia w Laboratorium Biometrii, w którym dostępny jest współczesny sprzęt biometryczny wraz z niezbędnymi narzędziami programistycznymi, co umożliwia samodzielną realizację wybranych metod biometrycznych. |
|
||
103A-INSID-ISP-MNUM |
![]() |
![]() |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2012/2013 - sem. zimowy
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zaznajomienie z zasadniczymi pojęciami analizy numerycznej (arytmetyka zmiennopozycyjna, błędy numeryczne, stabilność algorytmów, itd.) i wybranymi algorytmami numerycznymi, pod kątem poznania ich zasad oraz aspektów istotnych dla stosowania praktycznego. Związany z wykładem projekt służy wyrobieniu umiejętności bezpośredniej implementacji prostszych procedur numerycznych wybranych z kilku reprezentatywnych klas (algebra liniowa, równania nieliniowe, symulacja układów dynamicznych). |
|
||
103B-INxxx-ISP-MNUM | brak | brak |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2013/2014 - sem. zimowy
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zaznajomienie z zasadniczymi pojęciami analizy numerycznej (arytmetyka zmiennopozycyjna, błędy numeryczne, stabilność algorytmów, itd.) i wybranymi algorytmami numerycznymi, pod kątem poznania ich zasad oraz aspektów istotnych dla stosowania praktycznego. Związany z wykładem projekt służy wyrobieniu umiejętności bezpośredniej implementacji prostszych procedur numerycznych wybranych z kilku reprezentatywnych klas (algebra liniowa, równania nieliniowe, symulacja układów dynamicznych). |
|
||
103C-INSID-ISP-POPTY | brak | brak | brak |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
brak | brak | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2013/2014 - sem. letni
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawowym celem wykładu jest zapoznanie studentów z pewnymi pakietami modelowania i rozwiązywania zadań optymalizacyjnych (AMPL, LP_SOLVE, MATLAB) oraz z pojęciem optimum, warunkami koniecznymi i dostatecznymi optymalności dla zadań optymalizacji bez ograniczeń i z ograniczeniami pozwalającymi na weryfikację poprawności uzyskiwanych z pakietów rozwiązań. Ponadto w ramach wykładu zapoznają się z elementami teorii dualności Lagrange`a oraz niektórymi z metod numerycznego rozwiązywania zadań optymalizacji. Szczególnie dużo uwagi poświęca się zadaniom programowania liniowego i kwadratowego. Celem dodatkowym jest zapoznanie studentów z pewnymi rzeczywistymi zastosowaniami metod optymalizacyjnych, formułowaniem modeli optymalizacyjnych oraz różnymi problemami, z którymi mogą się zetknąć w trakcie ich rozwiązywania, jak również praktycznym wykorzystaniem istniejących pakietów optymalizacyjnych. |
|
||
103A-INSID-ISP-SRD |
![]() |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2012/2013 - sem. zimowy
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cel przedmiotu w pierwszej jego części stanowi przedstawienie metodologii syntezy optymalnych reguł decyzyjnych dla wieloetapowych nieliniowych zadań, w warunkach niepewności, oraz pokazanie sposobów i możliwości wyznaczania tych reguł przy pomocy różnych wariantów metody programowania dynamicznego. Jednocześnie pokazane są trudności towarzyszące syntezie optymalnej w przypadku ogólnym. Druga część przedstawia praktyczne sposoby metody tworzenia reguł decyzyjnych (reguły parametryzowane, powtarzana optymalizacja wartości decyzji, układy uczące się) oraz warstwowych układów zarządzania i sterowania, a także przykłady ich zastosowania. |
|
||
103B-INSID-ISP-SRD | brak | brak |
![]() |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2013/2014 - sem. zimowy
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Cel przedmiotu w pierwszej jego części stanowi przedstawienie metodologii syntezy optymalnych reguł decyzyjnych dla wieloetapowych nieliniowych zadań, w warunkach niepewności, oraz pokazanie sposobów i możliwości wyznaczania tych reguł przy pomocy różnych wariantów metody programowania dynamicznego. Jednocześnie pokazane są trudności towarzyszące syntezie optymalnej w przypadku ogólnym. Druga część przedstawia praktyczne sposoby metody tworzenia reguł decyzyjnych (reguły parametryzowane, powtarzana optymalizacja wartości decyzji, układy uczące się) oraz warstwowych układów zarządzania i sterowania, a także przykłady ich zastosowania. |
|
||
103A-INSID-ISP-WDEC |
![]() |
![]() |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2012/2013 - sem. zimowy
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem wykładu jest wprowadzenie studentów w tematykę komputerowych systemów wspomagania decyzji. Wykład rozpoczyna się od przedstawienia podstaw teoretycznych wspomagania decyzji. Następnie omawiana jest rola systemów komputerowych we wspomaganiu procesów decyzyjnych oraz elementy składowe takich systemów. W trakcie kolejnych wykładów przedstawiane są najbardziej reprezentatywne techniki wykorzystywane we wspomaganiu decyzji. Omawiane są zagadnienia budowy modeli rzeczowych sytuacji decyzyjnej, budowy modeli preferencji oraz metody reprezentacji niepewności. Dużo uwagi poświęca się zagadnieniom właściwej organizacji danych, pod kątem wspomagania decyzji, a w szczególności tematyce hurtowni danych oraz narzędziom OLAP (On-Line Analytical Processing). Wykład jest wzbogacony prezentacją przykładowych systemów wspomagania decyzji. |
|
||
103B-INSID-ISP-WDEC | brak | brak | brak |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2013/2014 - sem. letni
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem wykładu jest wprowadzenie studentów w tematykę komputerowych systemów wspomagania decyzji. Wykład rozpoczyna się od przedstawienia podstaw teoretycznych wspomagania decyzji. Następnie omawiana jest rola systemów komputerowych we wspomaganiu procesów decyzyjnych oraz elementy składowe takich systemów. W trakcie kolejnych wykładów przedstawiane są najbardziej reprezentatywne techniki wykorzystywane we wspomaganiu decyzji. Omawiane są zagadnienia budowy modeli rzeczowych sytuacji decyzyjnej, budowy modeli preferencji oraz metody reprezentacji niepewności. Dużo uwagi poświęca się zagadnieniom właściwej organizacji danych, pod kątem wspomagania decyzji, a w szczególności tematyce hurtowni danych oraz narzędziom OLAP (On-Line Analytical Processing). Wykład jest wzbogacony prezentacją przykładowych systemów wspomagania decyzji. |
|
||
103D-INxxx-ISP-ZPI | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2015/2016 - sem. zimowy
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z metodykami kierowania dużych projektów informatycznych. Omawiane są tradycyjne oraz zwinne podejścia do zarządzania projektami. W szczególności rozpatrywane są zagadnienia związane z organizacją zespołów projektowych, procesem zarządzania wymaganiami, metodami szacowania pracochłonności i planowania oraz zarządzaniem zespołem wykonawców. |
|
||