( Fizyka )-Informatyka-mgr. za. o.-EITI (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych)
Plany zajęć grupy przedmiotów
-
2013L - rok akademicki 2012/2013 - sem. letni -
2013Z - rok akademicki 2013/2014 - sem. zimowy -
2014L - rok akademicki 2013/2014 - sem. letni -
2014Z - rok akademicki 2014/2015 - sem. zimowy -
2015L - rok akademicki 2014/2015 - sem. letni -
2016L - rok akademicki 2015/2016 - sem. letni -
2016Z - rok akademicki 2016/2017 - sem. zimowy -
2017L - rok akademicki 2016/2017 - sem. letni -
2017Z - rok akademicki 2017/2018 - sem. zimowy -
2018L - rok akademicki 2017/2018 - sem. letni -
2018Z - rok akademicki 2018/2019 - sem. zimowy -
2019L - rok akademicki 2018/2019 - sem. letni -
2019Z - rok akademicki 2019/2020 - sem. zimowy -
2020L - rok akademicki 2019/2020 - sem. letni -
2020Z - rok akademicki 2020/2021 - sem. zimowy -
2021L - rok akademicki 2020/2021 - sem. letni -
2021Z - rok akademicki 2021/2022 - sem. zimowy -
2022L - rok akademicki 2021/2022 - sem. letni -
2022Z - rok akademicki 2022/2023 - sem. zimowy -
2023L - rok akademicki 2022/2023 - sem. letni -
2023Z - rok akademicki 2023/2024 - sem. zimowy -
Plan przecięty w wybranym przedziale dat
| |||||||||||||||||||||||||
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2013L - rok akademicki 2012/2013 - sem. letni 2013Z - rok akademicki 2013/2014 - sem. zimowy 2014L - rok akademicki 2013/2014 - sem. letni 2014Z - rok akademicki 2014/2015 - sem. zimowy 2015L - rok akademicki 2014/2015 - sem. letni 2016L - rok akademicki 2015/2016 - sem. letni 2016Z - rok akademicki 2016/2017 - sem. zimowy 2017L - rok akademicki 2016/2017 - sem. letni 2017Z - rok akademicki 2017/2018 - sem. zimowy 2018L - rok akademicki 2017/2018 - sem. letni 2018Z - rok akademicki 2018/2019 - sem. zimowy 2019L - rok akademicki 2018/2019 - sem. letni 2019Z - rok akademicki 2019/2020 - sem. zimowy 2020L - rok akademicki 2019/2020 - sem. letni 2020Z - rok akademicki 2020/2021 - sem. zimowy 2021L - rok akademicki 2020/2021 - sem. letni 2021Z - rok akademicki 2021/2022 - sem. zimowy 2022L - rok akademicki 2021/2022 - sem. letni 2022Z - rok akademicki 2022/2023 - sem. zimowy 2023L - rok akademicki 2022/2023 - sem. letni 2023Z - rok akademicki 2023/2024 - sem. zimowy (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2013L | 2013Z | 2014L | 2014Z | 2015L | 2016L | 2016Z | 2017L | 2017Z | 2018L | 2018Z | 2019L | 2019Z | 2020L | 2020Z | 2021L | 2021Z | 2022L | 2022Z | 2023L | 2023Z | |||||
639A-INxxx-MEP-FPTUZ |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2012/2013 - sem. letni
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem wykładu „Fizyczne podstawy transmisji i przechowywania informacji” jest zapoznanie z technikami przesyłania i przechowywania informacji, a przede wszystkim ma na celu pokazanie i wyjaśnienie zjawisk fizycznych odpowiedzialnych za te procesy. Szerokie widmo fal elektromagnetycznych składa się z wielu pasm, które wykorzystywane są w różnych technikach transmisji. Omówiona została zarówno transmisja bezprzewodowa, jak i światłowodowa gdyż techniki te wykorzystywane są we współczesnej telekomunikacji. Ponadto przedstawione zostały różne metody modulacji, bez których nie możliwym byłoby przesłanie dużej ilości informacji na odległości rzędu kilku tysięcy kilometrów. Druga część wykładu została poświęcona nośnikom danych, które umożliwiają zapis informacji. Przedstawione zostały podstawy fizyki półprzewodników. Opisane również zostały fizyczne zjawiska, dzięki którym działają pamięci półprzewodnikowe, optyczne i magnetyczne. |
|
||