( Projektowanie systemów i urządzeń )-Inżynieria internetu rzeczy-inż.-EITI (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych)
| |||||||||||
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2020Z - rok akademicki 2020/2021 - sem. zimowy 2021L - rok akademicki 2020/2021 - sem. letni 2021Z - rok akademicki 2021/2022 - sem. zimowy 2022L - rok akademicki 2021/2022 - sem. letni 2022Z - rok akademicki 2022/2023 - sem. zimowy 2023L - rok akademicki 2022/2023 - sem. letni 2023Z - rok akademicki 2023/2024 - sem. zimowy (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2020Z | 2021L | 2021Z | 2022L | 2022Z | 2023L | 2023Z | |||||
103A-IRxxx-ISP-PBL6 | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2022/2023 - sem. letni
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Studenci zdobędą wiedzę i umiejętności w zakresie tworzenia systemów łączących funkcjonalności związane z rozproszonymi aplikacjami dla zastosowań Internetu Rzeczy, inteligentnym przetwarzaniem danych w chmurze obliczeniowej oraz automatycznym sterowaniem infrastrukturą Internetu Rzeczy. W ramach zajęć projektowych studenci zaprojektują i zbudują własne rozwiązanie, które połączy czujniki Internetu Rzeczy, aplikacje i przetwarzanie danych realizowane lokalnie, na brzegu sieci oraz w chmurze w jeden ekosystem. System ten będzie wykorzystywał zaawansowane techniki sieciowe, takie jak programowalne sterowanie siecią, wirtualizacja, rozproszone przetwarzania danych w sieci, sztuczna inteligencja. Z wymienionymi technikami studenci zapoznają się teoretycznie i praktycznie podczas realizacji warsztatów (zajęcia zintegrowane). |
|
||
103A-IRxxx-ISP-PBL4 | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2021/2022 - sem. letni
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Studenci w zespołach mają zaprojektować urządzenia IoT o zadanej funkcjonalności. Na kolejnych etapach: opracowują koncepcję rozwiązania, dobierają kluczowe podzespoły, budują prototyp proof-of-concept z użyciem modułów ewaluacyjnych, poznają narzędzie do projektowania obwodów drukowanych, uzupełniają bibliotekę elementów, rysują schemat ideowy, projektują płytkę drukowaną, przygotowują dokumentację projektową oraz zlecają produkcję obwodu drukowanego. W czasie, gdy trwa produkcja płytek docelowych, rozwijają oprogramowanie przy użyciu modułów ewaluacyjnych. Po powrocie płytek z produkcji, montują prototypy oraz przystępują do ich uruchamiania. Przeprowadzają badania zaprojektowanych urządzeń, m.in. weryfikują zgodność funkcji pełnionych przez układ z założeniami projektu, mierzą pobór energii. Przeprowadzane są analizy możliwości wprowadzenia urządzenia na rynek. Cały proces projektowania kończy się przygotowaniem raportu oraz prezentacji w formie krótkiego filmu. |
|
||
103A-IRxxx-ISP-PBL3 | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
12
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2021/2022 - sem. zimowy
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z technikami projektowania skalowalnych sieci IoT wykorzystujących komunikację przewodową i bezprzewodową. W ramach przedmiotu studenci zaprojektują i zrealizują demonstrator sieci IoT stanowiący rozwiązanie realistycznego problemu związanego z monitorowaniem lub/i sterowaniem rozproszonych węzłów, a następnie przeprowadzą badania opracowanego rozwiązania. Wykorzystane zostaną techniki dostępu bezprzewodowego i przewodowego oraz komunikacji w sieci Internet. Realizacja projektu pozwoli na porównanie obu technik dostępu, ustalenie słabych i mocnych stron obu rozwiązań. Przedmiot umożliwi zapoznanie studentów z podstawowymi standardami łączności bezprzewodowej i przewodowej stosowanymi w IoT. Projekt będzie realizowany z wykorzystaniem metodyki Double Diamond. |
|
||
103A-IRxxx-ISP-PBL1 |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
10
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2020/2021 - sem. zimowy
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot, podzielony na dwa etapy, jest wprowadzeniem do projektowania urządzeń, komponentów i systemów dla Internetu Rzeczy. W pierwszym etapie zajęć studenci zdobywają wiedzę, kompetencje społeczne i umiejętności związane z pracą zespołową, jak również prowadzeniem projektów inżynierskich. Nabyte na tym etapie kwalifikacje będą wykorzystywane w ciągu dalszego toku studiów. Na podstawie uzyskanych doświadczeń, w kolejnej części kursu studenci bazując na gotowych modułach realizują projekt budowy w pełni funkcjonalnego urządzenia lub systemu dla Internetu Rzeczy. Wykonanie takiego urządzenia lub systemu będzie wymagało od uczestników wykorzystania nabytej w trakcie kursu praktycznej wiedzy i umiejętności dotyczących podstawowych elementów i systemów elektronicznych, jak również narzędzi informatycznych. |
|
||
103A-IRxxx-ISP-PBL2 | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2020/2021 - sem. letni
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot stanowi wprowadzenie do tworzenia systemów wbudowanych dla Internetu Rzeczy. Pozwala on na zapoznanie się i praktyczne wykorzystanie systemów sprzętowych, programowych, komunikacyjnych i obliczeniowych do tworzenia elementów składowych dla Internetu Rzeczy. Główny nacisk jest położony na zapoznanie się i konstruowanie systemów wbudowanych wraz z programowaniem systemów mikroprocesorowych z użyciem języka C. Rezultatem końcowym jest opracowanie i uruchomienie, w trakcie projektu, kompletnego rozwiązania pracującego w czasie rzeczywistym. |
|
||
103A-IRxxx-ISP-PBL5 | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
12
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2022/2023 - sem. zimowy
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów w praktyce z zasadami, procesami i technikami projektowania, implementacji i wdrażania systemów IoT „end-to-end” – od urządzenia wbudowanego do aplikacji klienckiej użytkownika. |
|
||