( Przedmioty zaawansowane obieralne )-Radiokomunikacja i techniki multimedialne-mgr.-EITI (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych)
| |||||||||||||||||||||||||||
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2012Z - rok akademicki 2012/2013 - sem. zimowy 2013L - rok akademicki 2012/2013 - sem. letni 2013Z - rok akademicki 2013/2014 - sem. zimowy 2014L - rok akademicki 2013/2014 - sem. letni 2014Z - rok akademicki 2014/2015 - sem. zimowy 2015L - rok akademicki 2014/2015 - sem. letni 2015Z - rok akademicki 2015/2016 - sem. zimowy 2016L - rok akademicki 2015/2016 - sem. letni 2016Z - rok akademicki 2016/2017 - sem. zimowy 2017L - rok akademicki 2016/2017 - sem. letni 2017Z - rok akademicki 2017/2018 - sem. zimowy 2018L - rok akademicki 2017/2018 - sem. letni 2018Z - rok akademicki 2018/2019 - sem. zimowy 2019L - rok akademicki 2018/2019 - sem. letni 2019Z - rok akademicki 2019/2020 - sem. zimowy 2020L - rok akademicki 2019/2020 - sem. letni 2020Z - rok akademicki 2020/2021 - sem. zimowy 2021L - rok akademicki 2020/2021 - sem. letni 2021Z - rok akademicki 2021/2022 - sem. zimowy 2022L - rok akademicki 2021/2022 - sem. letni 2022Z - rok akademicki 2022/2023 - sem. zimowy 2023L - rok akademicki 2022/2023 - sem. letni 2023Z - rok akademicki 2023/2024 - sem. zimowy (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2012Z | 2013L | 2013Z | 2014L | 2014Z | 2015L | 2015Z | 2016L | 2016Z | 2017L | 2017Z | 2018L | 2018Z | 2019L | 2019Z | 2020L | 2020Z | 2021L | 2021Z | 2022L | 2022Z | 2023L | 2023Z | |||||
103A-TCTCM-MSA-EADIR |
![]() |
![]() |
brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2012/2013 - sem. zimowy
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot dotyczy programowania modułów rozpoznawania obrazów cyfrowych ze szczególnym uwzględnieniem głębokich sieci neuronowych i tych metod wizji komputerowej, które nadal wykazują przewagę. Wykład obejmuje transformacje tensorowe, podstawowe architektury sieci neuronowe, techniki optymalizacji, modele probabilistyczne w klasyfikacji, zagadnienia detekcji, lokalizacji, rozpoznawania i indeksowania obiektów (w tym znaczniki twarzy, orientacja głowy i sylwetki oraz ekspresja twarzy) oraz filtracji (w tym zmianę rozdzielczości obrazu, rektyfikację obrazu oraz ulepszanie sygnału mowy w dziedzinie spektrogramu). Zajęcia projektowe poza opisem dwóch projektów stanowią wprowadzenie narzędzi programistycznych. Studenci pracując w środowisku Google Colab doskonalą swoje umiejętności programowania sieci neuronowych na platformach Pythona. Dwie prace domowe zadane pogłębią znajomość narzędzi, które student wykorzysta w swoich projektach, a dwa testy pokryją materiał omawiany na wykładzie. |
|
||
103A-TLRTM-MSP-AIM |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2012/2013 - sem. zimowy
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot dotyczy technik budowy systemów wyszukiwania a analizy informacji multimedialnej: projektowania architektury systemu wyszukiwania, projektowania indeksu, kompresji indeksu, budowy słowników, kwerendy przez przykład, kwerendy złożonej, ekstrakcji cech wizualnych, ekstrakcji cech dźwiękowych, klasyfikacji, śledzenia obiektów, reprezentacji meta-danych w XML. Dodatkowo omówiona będzie struktura standardu MPEG-7 i jego rola w indeksowaniu multimediów. W efekcie studenci opanują wiedzę o najnowszych metodach analizy i indeksowania danych multimedialnych oraz zdobędą doświadczenie praktyczne w projektowaniu i implementacji praktycznych systemów w tym zakresie. |
|
||
103A-TLRTM-MSP-APEM | brak | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2013/2014 - sem. zimowy
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Po zaliczeniu przedmiotu student powinien mieć następujące kompetencje:
|
|
||
103A-ELxxx-MSP-ASOD | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2013/2014 - sem. letni
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
- Metode operatora fraktalnego, - klasyfikator k-NN. |
|
||
103A-TLRTM-MSA-EAUD | brak | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2013/2014 - sem. zimowy
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
103A-ELxxx-DSA-EARAD |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2012/2013 - sem. zimowy
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Lecture will be an introduction to automotive radar technology, starting from basic ideas and fundamentals - sounding waveform design, radar signal processing, detection, simultaneous tracking of multiple objects, pedestrian detection, pedestrian identification. Subsequently, the course will bring students the challenges and issues in implementation for real-life applications. |
|
||
103A-TLRTM-MSP-BUA | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2013/2014 - sem. zimowy
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z parametrami podstawowych przetworników elektroakustycznych i urządzeń audio, metodami pomiarowymi ich podstawowych parametrów oraz metodami subiektywnych testów słuchowych. Po realizacji programu przedmiotu BUA studenci powinni nabyć umiejętność oceny stanu technicznego urządzeń audio i jakości dźwięku. |
|
||
103A-TCTCM-MSA-ECOET |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2012/2013 - sem. zimowy
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot dotyczy metod komputerowej analizy pól elektromagnetycznych. Rozważany jest formalizm matematyczny tych metod, ich własności numeryczne oraz ich zastosowanie, przede wszystkim do analizy praktycznych problemów w telekomunikacji techniki wielkich częstotliwości: projektowanie różnego rodzaju linii przesyłowych, anten, rezonatorów, elementów układów na fale milimetrowe, urządzeń do grzania mikrofalowego itp. Omawiane są metody takie jak: momentów, elementu brzegowego, elementu skończonego, różnic skończonych w dziedzinie czasu, macierzy linii transmisyjnych i inne. Wykład ma dać wiedzę pozwalającą na świadome korzystanie z dostępnego oprogramowania komercyjnego, które wykorzystuje te metody oraz stanowić podstawę do tworzenia własnych kodów wyspecjalizowanych, przydatnych w pracy naukowo-badawczej i niektórych zaawansowanych problemach inzynierskich. |
|
||
103B-TCTCM-MSA-ECOET | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2015/2016 - sem. letni
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot dotyczy metod komputerowej analizy pól elektromagnetycznych. Rozważany jest formalizm matematyczny tych metod, ich własności numeryczne oraz ich zastosowanie, przede wszystkim do analizy praktycznych problemów w telekomunikacji techniki wielkich częstotliwości: projektowanie różnego rodzaju linii przesyłowych, anten, rezonatorów, elementów układów na fale milimetrowe, urządzeń do grzania mikrofalowego itp. Omawiane są metody takie jak: momentów, elementu brzegowego, elementu skończonego, różnic skończonych w dziedzinie czasu, macierzy linii transmisyjnych i inne. Wykład ma dać wiedzę pozwalającą na świadome korzystanie z dostępnego oprogramowania komercyjnego, które wykorzystuje te metody oraz stanowić podstawę do tworzenia własnych kodów wyspecjalizowanych, przydatnych w pracy naukowo-badawczej i niektórych zaawansowanych problemach inżynierskich. |
|
||
103A-xxxxx-MSP-GIS |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2012/2013 - sem. zimowy
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot zaznajamia studenta z pojęciami, metodami i narzędziami analizy i projektowania wykorzystującymi metody teorii grafów i sieci. Wykład obejmuje takie zagadnienia jak: podstawy grafów i sieci, modelowanie problemów dyskretnych za pomocą grafów, algorytmy grafowe, struktury danych, sieci złożone, przepływy w sieciach.
|
|
||
103D-xxxxx-MSP-KODA |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
4
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2012/2013 - sem. zimowy
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem wykładu jest omówienie podstaw teoretycznych oraz metod kodowania danych, zasad realizacji prostych algorytmów kompresji, przegląd współczesnych narzędzi i standardów z uwzględnieniem potencjalnych obszarów zastosowań, analiza możliwości oraz kryteriów doboru koderów optymalnych dla określonego rodzaju danych, a także sformułowanie współczesnych paradygmatów kompresji. Zarys użytecznych teorii obejmuje podstawy teorii informacji (modele, reguły kodowania i zniekształceń źródeł) oraz elementy analizy funkcjonalnej, teorii aproksymacji oraz przetwarzania sygnałów. Zagadnienia implementacji omawiane są na przykładzie kodów Huffmana oraz arytmetycznego. Szczególny nacisk położono na analizę kodeków danych obrazowych, modelowanie danych w przestrzeni obrazu, transformacje i kodowanie kontekstowe. Studenci poznają algorytmy m.in. CALIC, EZW, JPEG-LS, JPEG, JPEG2000, JPEG_XR, ZIP, PNG, JBIG, WebP, rodziny MPEG. |
|
||
103A-TCTCM-MSA-ENNCA | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2022/2023 - sem. letni
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest prezentacja technik zwartej reprezentacji modeli neuronowych wraz z zastosowaniami. |
|
||
103A-TLRTM-MSP-NTTR | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2012/2013 - sem. letni
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie słuchaczy z teoretycznymi i praktycznymi aspektami zaawansowanej radiowej transmisji sygnałów bazującej na technikach jednoantenowych (w tym radia kognitywnego - ang. Cognitive Radio), wieloantenowych (ang. MIMO, distributed antennas) oraz zbiorczych (ang. diversity). Przedstawione zostaną także interdyscyplinarne zagadnienia fizycznej realizacji podzespołów (łączące techniki mikrofalowe, optoelektryczne oraz fotoniczne). Efektem kształcenia będzie szczegółowa wiedza w zakresie nowoczesnych zaawansowanych metod transmisji radiowej wraz z umiejętnością operowania aparatem matematycznym do analizy parametrów systemowych nowowprowadzanych systemów radiokomunikacyjnych. |
|
||
103A-TLRTM-MSP-PSDR | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2014/2015 - sem. letni
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z budową, funkcjonalnością oraz rzeczywistymi możliwościami i ograniczeniami radia programowalnego (SDR). Typowe systemy SDR ze zredukowanym torem radiowym i przetwarzaniem sygnałów przesuniętym w większości do domeny cyfrowej wymagają interdyscyplinarnego podejścia zarówno podczas projektowania, analizy działania, jak i programowego konfigurowania i rekonfigurowania wymaganej funkcjonalności. Ze względu na charakter wiedzy koniecznej do poznania i implementacji idei SDR w ramach wykładu omawiane będą zarówno wybrane zagadnienia z zakresu analogowej techniki radiowej i mikrofalowej, cyfrowego przetwarzania sygnałów radiowych jak i kwestie czysto inżynierskie: metody i narzędzia symulacyjne, rozwiązania układowe i algorytmiczne, świadomy dobór elementów do realizacji systemu SDR, itp. Nieodzownym elementem kształcenia będzie eksperymentalna weryfikacja zdobytej wiedzy w rzeczywistych systemach klasy SDR, np. poprzez demodulację (...) |
|
||
103A-TLRTM-MSP-PUM |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2012/2013 - sem. zimowy
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest przedstawienie rozwiązań układowych, specyfiki projektowania i realizacji głównych podzespołów mikrofalowych bloków radiowych nowoczesnych systemów radiokomunikacyjnych, radionawigacyjnych i przemysłowych. W ramach wykładu wspomaganego ćwiczeniami laboratoryjnymi studenci zapoznają się z zasadą działania, metodyką projektowania, konstrukcją i technologią głównych półprzewodnikowych i lampowych układów aktywnych oraz wybranych podzespołów pasywnych bloków radiowych. Ćwiczenia laboratoryjne są dla studentów miejscem do samodzielnego rozwiązywania w praktyce zadań projektowych wcześniej przygotowanych na podstawie dostarczonych materiałów i literatury. Efektem kształcenia będzie nabycie przez studentów umiejętności definiowania założeń projektowych, warunków technicznych oraz opanowanie procedur konstruowania wybranych układów bloków radiowych. Umiejętności studentów będą sprawdzane na bieżąco w ramach ćwiczeń laboratoryjnych oraz w formie sprawdzianu (...) |
|
||
103A-TLRTM-MSP-RADS | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2012/2013 - sem. letni
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z falami radiowymi w innych niż typowo komunikacyjne zastosowaniach; ściślej z radiowymi technikami lokalizacji i identyfikacji. Studenci w toku przedmiotu zostaną zaznajomieni z technikami wyznaczania położenia terminala na podstawie czasów nadejścia, kątów nadejścia oraz różnic czasów nadejścia sygnałów radiowych z różnych źródeł. Poznają zjawiska propagacyjne, które powodują błędne działanie takich technik, ich wrażliwość na te zjawiska oraz mechanizmy zaradcze. Ponadto zapoznają się z technikami identyfikacji RFID, ich zasięgiem oraz odpornością na zakłócenia. |
|
||
103A-ELEIM-MSP-RSPK | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2012/2013 - sem. letni
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest nabycie wiedzy przez studentów z zakresu zaawansowanych platform sprzętowych i programowych stosowanych w nowoczesnych RSPK, nabycie praktycznych umiejętności projektowania RSPK oraz integracji różnych nowoczesnych technologii programowych i sprzętowych w ramach systemu. |
|
||
103A-TLRTM-MSP-SPD | brak |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2012/2013 - sem. letni
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Program przedmiotu ma na celu zaznajomienie studentów z działaniem i właściwościami układu słuchowego przy analizie i przetwarzaniu dźwięku. Wykład przedstawia budowę układu słuchowego z uwzględnieniem znaczenia akustycznych właściwości ucha zewnętrznego, roli ucha środkowego oraz funkcji analitycznych ucha wewnętrznego. Omówione są zasadnicze zjawiska i cechy wrażeniowe związane ze słuchem, w powiązaniu z odpowiednimi wymiarami fizycznymi dźwięku, takie jak: filtrowanie (analiza widmowa) sygnałów w układzie słuchowym, wzajemne maskowanie (zagłuszanie) dźwięków, powstawanie wrażenia głośności i wysokości dźwięków o prostej i złożonej strukturze widma częstotliwościowego, właściwości integracyjne i rozdzielczość czasowa układu słuchowego oraz słyszenie dwuuszne (binauralne) ze szczególnym uwzględnieniem słyszenia kierunkowego i binauralnego zmniejszenia maskowania. Omówione są podstawy metod pomiarowych stosowanych w badaniach słuchu. |
|
||
103B-TLTBM-MSP-SPD | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
4
![]() ![]() |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2021/2022 - sem. zimowy
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Program przedmiotu ma na celu zaznajomienie studentów z działaniem i właściwościami układu słuchowego przy analizie i przetwarzaniu dźwięku. Wykład przedstawia budowę układu słuchowego z uwzględnieniem znaczenia akustycznych właściwości ucha zewnętrznego, roli ucha środkowego oraz funkcji analitycznych ucha wewnętrznego. Omówione są zasadnicze zjawiska i cechy wrażeniowe związane ze słuchem, w powiązaniu z odpowiednimi wymiarami fizycznymi dźwięku, takie jak: filtrowanie (analiza widmowa) sygnałów w układzie słuchowym, wzajemne maskowanie (zagłuszanie) dźwięków, powstawanie wrażenia głośności i wysokości dźwięków o prostej i złożonej strukturze widma częstotliwościowego, właściwości integracyjne i rozdzielczość czasowa układu słuchowego oraz słyszenie dwuuszne (binauralne) ze szczególnym uwzględnieniem słyszenia kierunkowego i binauralnego zmniejszenia maskowania. Omówione są podstawy metod pomiarowych stosowanych w badaniach słuchu. |
|
||
103A-TLRTM-MSP-TUSP |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2012/2013 - sem. zimowy
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest przygotowanie studentów do wykorzystywania i rozwijania technik ultraszerokopasmowych w zastosowaniach telekomunikacyjnych, lokalizacyjnych i obrazowych. Efektem kształcenie jest wiedza dotycząca podstaw teoretycznych systemów UWB, wiedza obejmująca zasady konstrukcji i stosowania urządzeń UWB, a także - umiejętności pomiarowe w tym zakresie |
|
||
103A-ELxxx-MSP-TPA |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2012/2013 - sem. zimowy
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z zaawansowaną teorią projektowania anten, ich syntezy oraz metodami optymalizacji prowadzącymi do uzyskania optymalnych parametrów anten, a w szczególności, charakterystyk promieniowania. |
|
||
103B-TLxxx-MSP-TPA | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2018/2019 - sem. zimowy
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z zaawansowaną teorią anten, która stanowi bazę nowoczesnych metod projektowania anten, w tym za pomocą symulatorów elektromagnetycznych. Część projektowa przedmiotu pozwala na praktyczne wykorzystanie przedstawionych metod projektowania wraz z analizą porównawczą otrzymanych rezultatów. |
|
||
103A-INIIT-MSP-WMH |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak |