( Przedmioty zaawansowane techniczne )--mgr.-EITI (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych)
| ||||||||||||||||||||||||||||
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2012Z - rok akademicki 2012/2013 - sem. zimowy 2013L - rok akademicki 2012/2013 - sem. letni 2013Z - rok akademicki 2013/2014 - sem. zimowy 2014L - rok akademicki 2013/2014 - sem. letni 2014Z - rok akademicki 2014/2015 - sem. zimowy 2015L - rok akademicki 2014/2015 - sem. letni 2015Z - rok akademicki 2015/2016 - sem. zimowy 2016L - rok akademicki 2015/2016 - sem. letni 2016Z - rok akademicki 2016/2017 - sem. zimowy 2017L - rok akademicki 2016/2017 - sem. letni 2017Z - rok akademicki 2017/2018 - sem. zimowy 2018L - rok akademicki 2017/2018 - sem. letni 2018Z - rok akademicki 2018/2019 - sem. zimowy 2019L - rok akademicki 2018/2019 - sem. letni 2019Z - rok akademicki 2019/2020 - sem. zimowy 2020L - rok akademicki 2019/2020 - sem. letni 2020Z - rok akademicki 2020/2021 - sem. zimowy 2021L - rok akademicki 2020/2021 - sem. letni 2021Z - rok akademicki 2021/2022 - sem. zimowy 2022L - rok akademicki 2021/2022 - sem. letni 2022Z - rok akademicki 2022/2023 - sem. zimowy 2023L - rok akademicki 2022/2023 - sem. letni 2023Z - rok akademicki 2023/2024 - sem. zimowy 2024L - rok akademicki 2023/2024 - sem. letni (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | |||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2012Z | 2013L | 2013Z | 2014L | 2014Z | 2015L | 2015Z | 2016L | 2016Z | 2017L | 2017Z | 2018L | 2018Z | 2019L | 2019Z | 2020L | 2020Z | 2021L | 2021Z | 2022L | 2022Z | 2023L | 2023Z | 2024L | |||||
6607-CSZ00-DSP-23SL1 | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2022/2023 - sem. letni
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot dla doktorantów i studentów II stopnia studiów. Strona wykładu, szczegóły: http://www.konwersatorium.pw.edu.pl/oferta/w_specjalne.html Wykładowca: prof. Robert Mroczyński (Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych PW) wtorki, 16:15-18:00, s. 232A Instytut Mikroelektroniki i Optoelektroniki (Gmach Wydziału Elektrycznego PW, klatka A) początek zajęć 7 marca 2023 Samodzielne wypisy uczestników z zajęć w USOS do końca marca 2023 |
|
||
6607-CSZ00-DSP-23SL2 | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2022/2023 - sem. letni
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot dla doktorantów i studentów II stopnia studiów. Strona wykładu, szczegóły: http://www.konwersatorium.pw.edu.pl/oferta/w_specjalne.html Wykładowca: prof. Łukasz Stettner (Instytut Matematyczny PAN) środy, godz. 12:15-14:00, s. 226 Gmach Główny PW początek zajęć 8 marca 2023 Samodzielne wypisy uczestników z zajęć w USOS do końca marca 2023 |
|
||
103A-xxxxx-MSP-APSG | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2014/2015 - sem. letni
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z nowoczesnymi metodami adaptacyjnego przetwarzania sygnałów w kontekście ich praktycznych zastosowań. Po uzupełnieniu wiadomości w zakresie optymalnej estymacji sygnałów losowych, omawiane są główne klasy algorytmów adaptacyjnych wraz z przykładami ich zastosowań, m.in. w elektronice medycznej, telekomunikacji, radiolokacji i akustyce. Podczas laboratorium studenci implementują algorytmy adaptacyjne, badają ich właściwości, a także przetwarzają adaptacyjnie sygnały spotykane w wybranych zastosowaniach. |
|
||
103A-TCTCM-MSA-EADIR |
![]() |
![]() |
brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2012/2013 - sem. zimowy
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot dotyczy programowania modułów rozpoznawania obrazów cyfrowych ze szczególnym uwzględnieniem głębokich sieci neuronowych i tych metod wizji komputerowej, które nadal wykazują przewagę. Wykład obejmuje transformacje tensorowe, podstawowe architektury sieci neuronowe, techniki optymalizacji, modele probabilistyczne w klasyfikacji, zagadnienia detekcji, lokalizacji, rozpoznawania i indeksowania obiektów (w tym znaczniki twarzy, orientacja głowy i sylwetki oraz ekspresja twarzy) oraz filtracji (w tym zmianę rozdzielczości obrazu, rektyfikację obrazu oraz ulepszanie sygnału mowy w dziedzinie spektrogramu). Zajęcia projektowe poza opisem dwóch projektów stanowią wprowadzenie narzędzi programistycznych. Studenci pracując w środowisku Google Colab doskonalą swoje umiejętności programowania sieci neuronowych na platformach Pythona. Dwie prace domowe zadane pogłębią znajomość narzędzi, które student wykorzysta w swoich projektach, a dwa testy pokryją materiał omawiany na wykładzie. |
|
||
103A-INISY-MSP-AASD | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
4
![]() ![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2020/2021 - sem. zimowy
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest przedstawienie jak budować inteligentne systemy rozproszone przy użyciu paradygmatów agentowych i aktorowych, a także problemów występujących w sytuacji decyzyjnej, gdy występujące ograniczenia są rozproszone pomiędzy decydentów, a także są ich prywatną informacją. Przedmiot będzie prowadzony zgodnie z metodą Problem Based Learning. Wykład będzie wspomagał studentów w wykonaniu projektu wykonywanego zespołowo, które celem będzie projekt i implementacja systemu decyzyjnego, w którym decyzje są rozproszone pomiędzy wiele uczestników. Na wykładzie przedstawione zostaną: standardy komunikacji FIPA; metody projektowania aplikacji wieloagentowych/aktorowych; platformy; zagadnienia mobilności i uczenia się agentów i aktorów; algorytmy podejmowania decyzji przez wiele aplikacji, rozwiązywania konfliktów, dokonywania uzgodnień; zagadnienia inteligencji zbiorowej i stadnej, wybrane metaheurystyki. |
|
||
103A-ARxxx-DSP-AMO | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2015/2016 - sem. letni
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawowym celem wykładu jest zapoznanie studentów z pojęciem optimum, warunkami koniecznymi i dostatecznymi optymalności dla zadań optymalizacji bez ograniczeń i z ograniczeniami, pozwalającymi na weryfikację poprawności uzyskiwanych z pakietów rozwiązań. Studenci zapoznają się również z pewnymi pakietami modelowania i rozwiązywania zadań optymalizacyjnych (AMPL, MATLAB). Ponadto w ramach wykładu przedstawione zostaną elementy teorii dualności Lagrange`a oraz wybrane metody numerycznego rozwiązywania zadań optymalizacji. Szczególnie dużo uwagi poświęca się zadaniom programowania liniowego i kwadratowego. Celem dodatkowym jest zapoznanie studentów z pewnymi rzeczywistymi zastosowaniami metod optymalizacyjnych, formułowaniem modeli optymalizacyjnych oraz różnymi problemami, z którymi mogą się zetknąć w trakcie ich rozwiązywania, jak również praktycznym wykorzystaniem istniejących pakietów optymalizacyjnych, w tym w szczególności z liniowymi zadaniami mieszania/diety oraz (...) |
|
||
103B-ARxxx-DSP-AMO | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
5
![]() ![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2018/2019 - sem. zimowy
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Podstawowym celem wykładu jest zapoznanie studentów z pojęciem optimum, warunkami koniecznymi i dostatecznymi optymalności dla zadań optymalizacji bez ograniczeń i z ograniczeniami, pozwalającymi na weryfikację poprawności uzyskiwanych z pakietów rozwiązań. Studenci zapoznają się również z pewnymi pakietami modelowania i rozwiązywania zadań optymalizacyjnych (AMPL, MATLAB). Ponadto w ramach wykładu przedstawione zostaną elementy teorii dualności Lagrange`a oraz wybrane metody numerycznego rozwiązywania zadań optymalizacji. Szczególnie dużo uwagi poświęca się zadaniom programowania liniowego i kwadratowego. Celem dodatkowym jest zapoznanie studentów z pewnymi rzeczywistymi zastosowaniami metod optymalizacyjnych, formułowaniem modeli optymalizacyjnych oraz różnymi problemami, z którymi mogą się zetknąć w trakcie ich rozwiązywania, jak również praktycznym wykorzystaniem istniejących pakietów optymalizacyjnych, w tym w szczególności z liniowymi zadaniami mieszania/diety oraz (...) |
|
||
103A-INSZI-MSP-AMHE | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2020/2021 - sem. letni
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot pogłębia wiedzę dotyczącą metaheurystyk, zdobytą na przedmiocie poświęconym heurystycznym metodom przeszukiwania. Przedstawione zostaną analityczne modele wybranych metaheurystyk, takich jak np. algorytmy ewolucyjne, ewolucja różnicowa i algorytm CMA-ES. Zostaną przedstawione warianty użycia metaheurystyk w zadaniach z ograniczeniami i zadaniach optymalizacji wielokryterialnej. Omówione zostaną zagadnienia hybrydyzacji metod metaheurystycznych z metodami optymalizacji lokalnej, a także użycia zastępczej funkcji celu. W ramach projektu słuchacze będą realizować własne implementacje lub modyfikować istniejące implementacje metaheurystyk oraz testować je na zadaniach benchmarkowych lub praktycznych. |
|
||
103A-ELSZE-MSP-ASPE | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
3
![]() ![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2023/2024 - sem. zimowy
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot przeznaczony jest dla studentów pragnących poznać sposób działania narzędzi programistycznych używanych w procesie projektowania zintegrowanych systemów elektronicznych. Algorytmy leżące u podstaw tych narzędzi są analizowane pod względem złożoności obliczeniowej i ograniczeń w ich zastosowaniu a algorytmy numeryczne pod względem zbieżności i dokładności. Omówione są metody poprawy tych parametrów. Podstawowe obszary to symulacja układów elektronicznych (analogowych i cyfrowych), testowanie i diagnostyka tych układów oraz synteza ich topografii. Część praktyczna przedmiotu obejmuje projekt programistyczny dotyczący jednego z zagadnień wykładowych, wybranego przez studenta zgodnie z jego zainteresowaniami. |
|
||
103A-TLTIC-MSP-ADUM | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2023/2024 - sem. letni
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Omówione zostaną wybrane, podstawowe techniki analizy danych i uczenia maszynowego, w szczególności metody wnioskowania oparte na modelach Bayesowskich oraz na wykorzystaniu sztucznych sieci neuronowych, oraz reprezentatywne przykłady zastosowania uczenia maszynowego w obszarze teleinformatyki. W ramach wykładu przedstawione zostanie pojęcie uczenia maszynowego, zostanie omówiony model procesu uczenia maszynowego i rodzaje metod uczenia maszynowego oraz zastosowania uczenia maszynowego w analizie danych i podejmowaniu decyzji. Przedstawione zostaną podstawy teoretyczne analizy danych oraz uczenia maszynowego, w szczególności wnioskowania opartego na modelach Bayesowskich; pokazane zostaną związki z metodami programowania matematycznego i teorii kolejek. Omówione zostaną wybrane środowiska analizy danych i uczenia maszynowego, w szczególności środowiska języka Python i platformy .NET... |
|
||
103A-CBxxx-MSP-ADAC | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2022/2023 - sem. letni
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przekazanie studentom wiedzy i umiejętności z zakresu analizy danych: stawiania hipotez, poszukiwania zależności, budowy modeli służących testowaniu hipotez i ich weryfikacji w dużych zbiorach danych w kontekście cyberbezpieczeństwa. |
|
||
103A-xxxxx-MSP-SL1 | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2015/2016 - sem. letni
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
103A-xxxxx-DSP-SL2 | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2014/2015 - sem. letni
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
103A-xxxxx-DSP-PWS27 | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2016/2017 - sem. letni
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
103A-xxxxx-DSP-PWS26 | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2016/2017 - sem. letni
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
103A-TLRTM-MSP-AIM |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2012/2013 - sem. zimowy
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot dotyczy technik budowy systemów wyszukiwania a analizy informacji multimedialnej: projektowania architektury systemu wyszukiwania, projektowania indeksu, kompresji indeksu, budowy słowników, kwerendy przez przykład, kwerendy złożonej, ekstrakcji cech wizualnych, ekstrakcji cech dźwiękowych, klasyfikacji, śledzenia obiektów, reprezentacji meta-danych w XML. Dodatkowo omówiona będzie struktura standardu MPEG-7 i jego rola w indeksowaniu multimediów. W efekcie studenci opanują wiedzę o najnowszych metodach analizy i indeksowania danych multimedialnych oraz zdobędą doświadczenie praktyczne w projektowaniu i implementacji praktycznych systemów w tym zakresie. |
|
||
103C-ELxxx-MSP-AMP | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak |
4
![]() ![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2012/2013 - sem. letni
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Materiał wykładu obejmuje opisy matematyczne i fizyczne wybranych podsystemów czynnościowych w organizmie człowieka. Są to przykładowe systemy regulacji, modele wybranych receptorów oraz model neuronalnego przesyłania informacji. Przedstawione zostaną narzędzia do opisu matematycznego typowych sygnałów biologicznych. Poruszone zostaną zagadnienia dotyczące identyfikacji modeli biomedycznych. Laboratorium z użyciem komputera wykorzystuje szereg programów symulacyjnych ilustrujących działanie modeli podsystemów regulacji i przetwarzania informacji u człowieka. |
|
||
103B-INxxx-MSP-APSI |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2012/2013 - sem. zimowy
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Wykład dotyczy zagadnień związanych z etapami analizy i projektowania w cyklu tworzenia systemów informacyjnych. Materiał oparty jest na podstawie metodologii Rational Unified Process (RUP) oraz standardowym języku modelowania UML. |
|
||
103C-INIMU-MSP-APSI | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
![]() |
4
![]() ![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2021/2022 - sem. zimowy
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
W ramach wykładu omawiane są zagadnienia dotyczące cyklu życia projektu informatycznego realizacji projektu informatycznego oraz jego realizacji w oparciu o różne metodyki: tradycyjne i zwinne. Przedstawiane są wady, zalety, korzyści i problemy związane z poszczególnymi metodami. Nacisk położony jest na metody zwinne, w szczególności przedstawiona jest dokładnie metoda Scrum. Następnie omawiane są techniki stosowane przy wykonywaniu i dokumentowaniu zadań dotyczących inżynierii wymagań, analizy i projektowania – w odniesieniu do różnych metod prowadzenia projektów. Prezentowane są zaawansowane zagadnienia dotyczące definiowania wymagań, technik przypadków użycia i historyjek użytkownika, a także aspektów modelu analitycznego. Zajęcia projektowe polegają na wykonaniu zespołowego projektu niewielkiego, funkcjonującego systemu. Praca zespołu ma być wykonywana w oparciu o zasady podejścia zwinnego. |
|
||
103A-IBIBM-MSP-AMDD | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
3
![]() ![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2021/2022 - sem. zimowy
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z metodami analizy i przetwarzania tomograficznych danych 4D (przestrzeń+czas) w celu wyznaczania wielkości charakteryzujących stan czynnościowy narządów czy tkanek organizmów żywych. Przedmiot skupia się głownie na pomiarach perfuzji (ukrwienia) tkankowego oraz efekcie BOLD (blood oxygenation level dependent). W ramach wykładu słuchacze zapoznają się z podstawowymi definicjami związanymi z cyfrową reprezentacją 4D struktur danych oraz formatami ich zapisu w systemach komputerowych. Wielokompartmentowa teoria rozcieńczania znacznika (WTRZ) oraz jej implementacja w programie SIMULINK przestawione zostaną w dalszej części wykładu. Następnie przedstawiony zostanie model fizjologiczny sygnału BOLD i jego zastosowanie do detekcji zmian czynnościowych w mózgu, jak i zastosowanie odwrotne służące do wyznaczania parametrów fizjologicznych. W ramach projektu uczestnicy nabywają umiejętności analizy i wizualizacji danych 4D. |
|
||
103A-TLRTM-MSP-APEM | brak | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2013/2014 - sem. zimowy
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Po zaliczeniu przedmiotu student powinien mieć następujące kompetencje:
|
|
||
6607-CSZ00-DSP-Z119 | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2019/2020 - sem. zimowy
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
103A-xxxxx-MSP-ASO | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2020/2021 - sem. letni
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot zawiera, dyskusję podstawowych i zaawansowanych metod analizy semantycznej obrazu. W ramach przedmiotu słuchacz zostanie zaznajomiony z metodami analizy obrazów statycznych, zmiennych w czasie, wielospektralnych. Pokazanie skuteczności wprowadzonych metod w rozwiazywaniu praktycznych problemów automatycznego rozpoznawania (np.: kodu pocztowego, zdjęć twarzy, poleceń dla komputera wydawanych głosem). |
|
||
103A-ELxxx-MSP-ASOD | brak | brak | brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak |
![]() |
brak | brak | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2013/2014 - sem. letni
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
- Metode operatora fraktalnego, - klasyfikator k-NN. |
|
||
103A-xxxxx-DSP-PW-L6 | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2012/2013 - sem. letni
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Nie podano opisu skróconego, przejdź do strony przedmiotu aby uzyskać więcej danych.
|
|
||
103A-TLTIC-MSP-AUI | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2017/2018 - sem. letni
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest przedstawienie zaawansowanych aplikacji i usług Internetu oferowanych z wykorzystaniem technik chmur obliczeniowych, metod adaptacyjnego strumieniowania wideo, systemów dystrybucji treści multimedialnych oraz wybranych rozwiązań Internetu Rzeczy. |
|
||
103A-TLTIC-MSP-AIR | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2020/2021 - sem. letni
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot wszechstronnie omawia aplikacje kontekstowe wykorzystujące węzły IoT i urządzenia mobilne. Słuchacze zrozumieją budowę takich aplikacji (uwzględniającą dobre praktyki inżynierii oprogramowania, np. komponentowość, re-używalność) oraz nauczą się je wymyślać wg podejścia user-centered design. Centralnym elementem przedmiotu jest projekt, mający rozwijać, oprócz „twardych” kompetencji technicznych, także kompetencje "miękkie". Projekt przygotowuje, w pewnym zakresie, do przedsięwzięcia typu startup (np. do promowania swojego rozwiązania przed inwestorami). Projekt wdraża także do identyfikowania rozwiązań konkurencyjnych oraz możliwych do re-użycia algorytmów i komponentów, pochodzących z literatury technicznej lub oferowanych komercyjnie. |
|
||
103A-TLTIC-MSP-AKIR | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak | brak |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2017/2018 - sem. letni
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest nauczenie tworzenia aplikacji kontekstowych, wykorzystujących węzły IoT i urządzenia mobilne. Słuchacze zrozumieją budowę aplikacji oraz nauczą się je projektować wg podejścia user-centered design. Projekt przygotowuje do przedsięwzięcia typu startup, a ćwiczenia laboratoryjne to pobudzające inwencję „mikro-projekty”. |
|
||
103A-INxxx-MSP-AIS | brak |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
4
![]() ![]() |
brak |
Zajęcia przedmiotu
rok akademicki 2012/2013 - sem. letni
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest przedstawienie problemu integracji złożonych systemów na poziomie architektonicznym, miejsca i roli systemów informatycznych w architekturze korporacyjnej oraz sposobu wykorzystania architektury usługowej. Wykład przedstawia też cele i korzyści wynikające z zarządzania architekturą złożonych systemów oraz metody modelowania decyzji architektonicznych. Ćwiczenia laboratoryjne pozwalają studentom praktycznie zapoznać się z zagadnieniami projektowania architektury systemu. |
|
||
103A-TLTIC-MSP-ATSI | brak | brak | brak | brak | brak | brak |